• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400040603902
  • خبرنگار : 71573

«در زمانه پروانه‌ها» در بازار کتاب

«در زمانه پروانه‌ها» در بازار کتاب

«در زمانه پروانه‌ها» نوشته خولیا آلوارز با ترجمه حسن مرتضوی منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب  داستان خواهران میرابال است که مرگ فجیع آن‌ها در دوران دیکتاتوری تروخیو باعث شد که از آن پس سالمرگشان در کشورهای آمریکای لاتین روز منع خشونت علیه زنان نام بگیرد. این داستان با قلم داستانی خولیا آلوارز به تصویر کشیده شده‌ و در ۴۱۷ صفحه با قیمت ۸۹ هزار تومان در نشر خوب راهی بازار کتاب شده است.

 در معرفی این کتاب آمده است: ماجرای «در زمانه‌ پروانه‌ها» در کشور دومینیکن و در زمان دیکتاتوری رافائل تروخیو می‌گذرد. سه خواهر به مبارزه با دیکتاتوری برمی‌خیزند؛ یکی از خواهران که پیش و بیش از همه مبارزه را آغاز کرده خود را پروانه نامیده و حالا این سه خواهر در میان همگان به پروانه‌ها شهرت یافته‌اند. فعالیت‌های این سه خواهر به‌همراه همسرانشان، چهره‌ پلید تروخیو را آشکار کرد و منجر به فرار او از کشور شد. منتقد سایت کِرکِس ریویوز این اثر را داستانی بسیار قدرتمند خوانده و معتقد است که آلوارز در خلق حس خفقان حاکم بر دومینیکن در زمان دیکتاتوری تروخیو بسیار عالی عمل کرده است. او همچنین عنوان می‎‌کند که آلوارز در این داستان به‌طرز شگفت‎‌انگیزی واقعیت هرروزه‌ دنیا را با رشته‌ای جادویی به هم بافته و همین نکته داستان را جذاب و منحصربه‌فرد کرده است.

درباره نویسنده هم می‌خوانیم: خولیا آلوارز، شاعر و نویسنده‌ آمریکایی، با اصالتی دومینیکنی در سال ۱۹۵۰ در خانواده‌ای سیاسی و در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌‎ او در دهه‌ ۱۹۵۰ برای ادامه‌ زندگی به جمهوری دومینیکن بازگشتند ولی به‌دلیل فعالیت سیاسی پدر و عمویش باز هم مجبور شدند به آمریکا مهاجرت کنند. خولیا دوره‌ دبیرستان و دانشگاه را در ایالات متحده گذراند. او در سال ۱۹۹۱ نخستین رمان خود را با نام «چگونه دختران گارسیا لهجه‌ خود را از دست دادند» منتشر کرد.

سایت معرفی و نقد کتاب وینش این اثر را به عنوان کتاب ماه وینش انتخاب کرده و در این‌باره نوشته است: در کتاب ماه وینش شما می‌توانید نکات جالب و مهم درباره این کتاب را بخوانید، کتاب را به آسانی تهیه کنید و با اشتراک نظرات و ریویونویسی در برخورد خلاقانه با این اثر فرصت انتشار و کسب جایزه را برای خود فراهم کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند «در زمانه پروانه‌ها» را  از استندهای کتاب ماه وینش در کتابفروشی‌های این طرح تهیه کنند.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب و شرکت در طرح کتاب ماه وینش به www.vinesh.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha