• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040603946
  • خبرنگار : 50182

حضور مدیرکل محیط زیست کرمانشاه در ایسنا برای تسلیت درگذشت خبرنگاران

حضور مدیرکل محیط زیست کرمانشاه در ایسنا برای تسلیت درگذشت خبرنگاران

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل و جمعی از مسئولین محیط زیست استان کرمانشاه با حضور در دفتر ایسنا در کرمانشاه، درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران حوزه محیط زیست ایسنا و ایرنا را تسلیت گفت.

فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان، امروز(ششم تیر) با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کرمانشاه با تسلیت درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و ایرنا که جان خود را در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران از دست دادند، گفت: حقیقتا خبرنگاران بارها در حوادث مختلف ثابت کرده اند که در راه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و در این راه حتی جان خود را به خطر می اندازند.

وی افزود: کار خبرنگاران نیز مانند کار محیط بانانی که وظیفه حراست و حفاظت از محیط زیست را برعهده دارند کار پرخطری است و این عزیزان نیز در هر شرایطی برای انجام رسالت خویش پای کار هستند.

وی به نقش پررنگ رسانه ها در افزایش دغدغه مندی مردم نسبت به حفظ محیط زیست در سالهای اخیر اشاره کرد و با تاکید بر تداوم این مسیر گفت: باید به جایی برسیم که تک تک مردم خود را یک حافظ محیط زیست بدانند و همه برای این نعمت با ارزش پای کار بیایند.

وی افزود: در حال حاضر 230 هزار هکتار از مساحت استان که تحت مدیریت محیط زیست است، تنها توسط 65 محیط بان حفاظت می شود و اگر مردم دغدغه ای نسبت به حفاظت از محیط زیست نداشته باشند، حتی اگر تعداد محیط بانان را به 65 هزار نفر هم برسانیم بازهم جوابگو نیست.

یاوری گفت: اهکار اصلی برای حفظ محیط زیست افزایش سطح دغدغه مندی و مسئولیت پذیری مردم نسبت به این مسئله است که در این زمینه رسانه ها نقش موثری برعهده دارند.

وی افزود: در سالهای اخیر بالغ بر 140 شهید محیط‌بان داشته ایم و این تعداد بجز محیط بانانی است که یا مجروح شده یا صدمه دیده اند و همه اینها نشان می دهد که برای حفظ محیط زیست چاره ای جز دغدغه مند کردن مردم و حساس کردن افکار عمومی نسبت به اهمیت موضوع نداریم و در این بین رسانه ها می توانند بازوی قدرتمند محیط زیست باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در پایان بار دیگر درگذشت خبرنگاران حوزه محیط زیست ایسنا و ایرنا را تسلیت گفت و افزود: امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

روز چهارشنبه (دوم تیرماه) بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در محور ارومیه - نقده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا جان خود را از دست دادند و 21 خبرنگار دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha