• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040603973
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هشدار داد

کوچکترین غفلت پیک پنجم کرونا را رقم خواهد زد

کوچکترین غفلت پیک پنجم کرونا را رقم خواهد زد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: هر گونه عادی انگاری و کوچکترین غفلت در رعایت پروتکل های بهداشتی پیک پنجم کرونا را رقم خواهد زد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود فاصله‌ای با پیک پنجم کرونا نخواهیم داشت.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌و گو با ایسنا، تعداد بیماران بستری این شهرستان در بخش کرونایی را ۱۴ نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد افراد بستری در حال حاضر چهار بیمار بدحال و در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی با اشاره به وضعیت زرد شهرستان اسدآباد با شرایط  کاملاً شکننده، تصریح کرد: با روند عادی انگاری و نیز افزایش بیماران بستری در بخش کرونایی  در رنگ‌بندی‌های بعدی  احتمال تغییر رنگ شهرستان  به نارنجی و یا قرمز وجود خواهد داشت.

صالحی با بیان اینکه در پیک چهارم  میزان فوتی‌های کرونایی به نسبت پیک‌های قبلی بیشتر بود، خاطرنشان کرد: ۶۶ درصد از عوامل کرونا تجمعات خانوادگی و ۳۳ درصد تجمعات مختلف اجتماعی مانند مراسمات ختم و عروسی ...بوده که در این راستا پرهیز از هرگونه تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی  همچنان ضرورت داشته و نیاز است  مردم نسبت به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند .

وی تنها راه پیشگیری از مرگ و میر کرونایی را واکسیناسیون دانست و یاد آور شد: ۹۸ درصد از فوتی‌های کرونایی اسدآبادی  افراد مسن و بالای ۷۰ سال بوده‌اند.

صالحی با اشاره به در حال اجرا بودن  واکسیناسیون کرونا توسط دانشکده علوم پزشکی اسدآباد،  تصریح کرد: متأسفانه تا حدودی استقبال از واکسیناسیون بین سنین ۷۰ تا ۸۰ سال در شهرستان کم است که علت این امر را تبلیغات منفی در رابطه با واکسیناسیون می‌دانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان در زمینه با واکسیناسیون نداشته‌ایم و هیچ مشکلی پیش نیامده است، یادآور شد: مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی شده شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از مراکز واکسیناسیون نمونه سطح کشور توسط معاونت بهداشتی وزارتخانه مورد تشویق قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همچنان در این شهرستان ادامه دارد، گفت: با انجام و اتمام واکسیناسیون گروه‌های سنی ۶۰ تا ۷۰ سال فوتی‌های کرونایی شهرستان از بین خواهد رفت و در صورت بروز کرونا در افراد جوان‌تر این بیماری بیشتر به‌صورت سرماخوردگی خود را نشان خواهد داد.

صالحی با اشاره به اینکه بیشترین فوتی‌های کرونایی شهرستان از بین افراد مسن بوده است، تصریح کرد: سالخوردگان و افراد مسن سرمایه‌های هر خانواده به شمار می‌روند و برای حفظ سلامت آنها اعضای خانواده به‌ویژه جوانان و نوجوانان از هرگونه تجمعات و دورهمی‌ها از جمله دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.

وی همچنین با تأکید بر استفاده از ماسک توسط افراد واکسینه شده، مطرح کرد: اگرچه کرونا دیگر برای افراد واکسینه شده خطر نیست اما لازم است این افراد برای سلامتی دیگران نسبت به زدن ماسک خود حتماً اقدام کرده و سلامت شهروندان را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha