• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400040604046
  • منبع : قوه قضاییه

دادستان کل کشور:

نپذیرفتن شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

نپذیرفتن شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست

دادستان کل کشور گفت: اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در ششمین روز از گرامی داشت هفته قوه قضائیه از مجموعه دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ری بازدید کرد.

وی از واحدها و بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا و اداره ثبت اسناد بازدید و در جریان وضعیت پرونده‌های موجود و عملکرد همکاران قضایی و اداری دادگستری و پرسنل اداره ثبت قرار گرفت.

در جریان بازدید سه ساعته دادستان کل کشور ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و مراجعه کنندگان، مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و دستورات لازم را صادر نمود.

در این بازدید، گنجی مدیرکل نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد دادسراها و هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانوادگی اظهار کرد: در حوزه دستگاه قضایی و بخش‌های دیگر باید تلاش شود تا بتوانیم نرخ طلاق را پایین آوریم. 

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضایی اظهار کرد: با سامانه‌هایی که در دستگاه قضایی ایجاد شد و دیروز نیز بخشی از آن‌ها افتتاح گردید این مشکلات در حال حل شدن است. 

دادستان کل کشور بیان کرد: در این بازدید شاهد بودم که فردی به نیروی انتظامی مراجعه کرده بود و کلانتری به وظیفه خود عمل نکرده بودند؛ در حالی که وظیفه دارند شکایت مردم را بگیرند. اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به سه مرجع اخذ شکایت شهروندان از جمله دفتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری و دادسرا اظهار کرد: در این خصوص بخشنامه و دستورالعمل صادر کردیم و هر سه بخش مکلفند شکایت مردم را دریافت نمایند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی گوناگون گفت: خواهشم از مردم عزیز این است حتی المقدور دعاوی و شکایات خود را به دادسرا و کلانتری نیاورند؛ چرا که شورای حل اختلاف خیلی از امور را می‌تواند انجام دهد و از طرفی کلانتری‌ها می‌توانند مردم را به صلح وسلازش دعوت کنند و تا می‌توانند موضوع را صلح و سازش کنند تا به پرونده کیفری ختم نشود.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: باید در زمینه فرهنگ اجتماعی و اخلاق جامعه کار کنیم و کسانی که مسئول فرهنگ جامعه هستند در این خصوص نقش دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۲۳:۱۳

آفرین به این دادستان ..شکایت درنیروی انتظامی تسهیل برای شاکی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۲۰:۰۶

خیلی فرقی نداره باز هم پرونده باید بره دادگاه دستور بگیره و شاکی هم بایدحضور داشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۰۶:۵۹

ممنون از جناب منتظری من روستایی بدون جاده و ماشین و بدون اینترنت و....باید چکار کنم تنها راه شکایتم کلانتری محل می‌باشد ممنون از دستور حضرتعالی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۲۱:۴۰

مومن خدا توی دفترکارت نشستی فرمایش میکنی . شماهم مثل شاه عباس سرک بکش متوجه میشوی