• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400040604070
  • خبرنگار : 50189

مدیرعامل اتحادیه در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد

تشریح علت تجمع و اعتراض دامداران در استان کرمان

تشریح علت تجمع و اعتراض دامداران در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل اتحادیه دامداران استان کرمان افزایش قیمت علوفه و حمل و نقل را علت اعتراضات و تجمعات دامداران در استان کرمان اعلام کرد.

"غلامعلی کارگر" در گفت و گو با ایسنا، افزایش قیمت علوفه خشبی را علت اعتراضات صنف دامداران در روز گذشته اعلام کرد و گفت: قیمت ذرت علوفه ای، یونجه خشک، کاه و ... بسیار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت اکنون فقط جو، ذرت و سویا از علوفه مورد نیاز دام را برای کنسانتره با ارز دولتی تامین می کند، افزود: از طریق سازمان های جهاد کشاورزی استان و استانداری در حال پیگیری رفع مشکل علوفه دام در سطح ملی هستیم. ضمن اینکه این مشکل فقط مختص استان کرمان نیست بلکه گریبان تمام دامداران کشور را گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان کرمان با اشاره به خشکسالی و بارش های کم در سال زراعی جاری عنوان کرد: در گذشته بخشی از دام ها در مراتع چرا می کردند و امسال به دلیل خشکسالی مراتع خشک است بنابراین باید به وسیله علوفه دستی تغذیه شوند که این امر باعث کمبود علوفه شده همچنین خشکسالی باعث کاهش سطح زیر کشت علوفه شده است.

وی خشکسالی در استان کرمان را بی سابقه دانست و بیان کرد: دامداران باید علوفه را گران خریداری کنند و قیمت تمام شده شیر با هر کیلو ۴۵۰۰ تومان مصوب ستاد تنظیم بازار همخوانی ندارد.

کارگر تاکید کرد: دامداران با افزایش قیمت شیر موافق نیستند و باید منافع مصرف کننده نیز در قیمت گذاری ها دیده شود لذا دولت باید ساز و کارهایی برای این مهم در نظر بگیرد تا نه تولیدکننده و نه مصرف کننده متضرر نشوند.

وی با پیشنهاد اینکه دولت در زمینه تامین علوفه و هزینه حمل و نقل به دامداران کمک کند، گفت: در استان کرمان کارهای زیادی در بحث اصلاح نژاد دام انجام شده است و اگر اکنون با کم توجهی این دام ها از چرخه تولید خارج شوند سال ها طول می کشد تا دوباره به این نقطه ای که امروز در آن قرار داریم، برسیم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان کرمان از هزینه های بالای حمل و نقل شکایت کرد و به ایسنا گفت: متاسفانه علوفه هایی که دامدار در اردیبهشت ماه خریداری کرده هنوز به دستشان نرسیده، زیرا قیمت حمل و نقل افزایش یافته و رانندگان علوفه های ما را حمل نمی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha