• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040604083
  • خبرنگار : 71402

حزب پاشینیان پیروز انتخابات پارلمانی ارمنستان/ اعتراض رئیس‌جمهوری سابق به پیگرد مخالفان

حزب پاشینیان پیروز انتخابات پارلمانی ارمنستان/ اعتراض رئیس‌جمهوری سابق به پیگرد مخالفان
کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان

بلوک "ائتلاف ارمنستان" متعلق به رئیس جمهوری پیشین از مقامهای ایروان خواست تا به پیگیرد سیاسی شهروندانی که ایده های سیاسی متفاوتی از آنها دارند، پایان دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این ائتلاف با انتشار بیانیه ای در فیسبوک اعلام کرد: ما درخواست داریم که قدرت اجرایی ارمنستان فورا به پیگرد و خشونتی که عاملش دیدگاه های سیاسی است، پایان دهد. در غیر اینصورت، رژیم کنونی مسوولیت کامل تشدید اوضاع در این کشور را بر عهده دارد، وضعیتی که در حال حاضر هم بغرنج است.

در این بیانیه همچنین آمده است که اقدامات غیرقانونی در ارتباط با اخراج، مانع تراشی در فعالیت آزادانه و محدودسازی سایر حقوق، ماهیت سیستماتیک و گسترده دارد.

این بیانیه همچنین تاکید کرد که دولت ایروان حقوق بنیادین و آزادی های شماری از رهبران نهادهای مستقل محلی، اعضای شوراهای محلی، کارکنان دولتی، کارکنان در فضای اقتصادی، فرهنگی، علمی، آموزشی و بهداشتی که عقایدی مشابه مقامها ندارند، نقض کرده است.

ائتلاف رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری پیشین ارمنستان از دفتر دادستانی کل، نهادهای تحقیقاتی این کشور، پلیس و سرویس امنیت ملی خواسته تا رفتار مجرمانه مقامهای سیاسی برای شناسایی و تنبیه مقامهایی که از قدرتشان بر پایه دیدگاه‌های سیاسی سوء استفاده کردند، سرکوب کنند.

یکشنبه گذشته، ارمنستان با مشارکت ۲۱ حزب و چهار ائتلاف انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کرد. براساس آخرین نتایج، حزب قرارداد مدنی متعلق به نیکول پاشینیان، نخست وزیر مکلف ارمنستان با ۵۳.۹۱ درصد از آراء پیروز شد و ائتلاف ارمنستان با ۲۱.۹ درصد رای در جایگاه بعدی قرار گرفت. روز سه شنبه روبرت کوچاریان گفت که ائتلافش نتایج را در دیوان قانون اساسی به چالش میکشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha