• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040604296
  • خبرنگار : 71145

گزارش کم‌سابقه از تلویزیون کره شمالی درباره سلامتی کیم جونگ اون

گزارش کم‌سابقه از تلویزیون کره شمالی درباره سلامتی کیم جونگ اون

تلویزیون رسمی کره شمالی برای اولین بار گزارشی درباره وضعیت جسمانی رهبر این کشور منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، تلویزیون رسمی کره شمالی مصاحبه‌ای از شهروندی را منتشر کرد که نسبت به لاغرتر شدن کیم جونگ اون، رهبر این کشور که در نشست عمومی اخیر حزب کارگران حاکم حاضر شده بود، شدیدا ابراز نگرانی کرد.

 این شهروند می‌گوید، کاهش وزن شدید کیم "قلب‌های مردم را شکست" و همه شهروندان می‌گویند آنها بعد از دیدن آن تصاویر اشک ریختند.

تلویزیون رسمی کره شمالی اما هیچ توضیحی درباره علت کاهش وزن کیم ارائه نکرد.

احتمال می‌رود این گزارش که گزارشی بسیار نادر از رسانه‌های کره شمالی درباره وضعیت سلامتی و جسمانی کیم است به ادعاهای متعدد درباره این موضوع دامن بزند. 

قبلا در گزارش‌های خبری آمده بود، وزن کیم که قبلا ۱۴۰ کیلو بوده کاهش یافته و به گفته برخی ناظران، او بین ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن کم کرده است.

این مساله گمانه‌زنی‌های جدید را به دنبال داشت که می‌گفتند کاهش ملموس وزن رهبر کره شمالی ناشی از رنج‌های مربوط به بیماری خطرناک یا تلاش برای بهبود وضعیت سلامتی‌اش است.

وضعیت جسمانی کیم بدون ارائه هیچ دلیلی برای اثبات وخامت حالش بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۰۸:۰۸

مردم بیچاره و فلک زده کره شمالی میخوان سر بتن کیم نمونه...این اشک هم اشک تمساحه...اشک شوق که زودتر از شر ادم بیشرف و پست و مستکبر که مردم رو با کمک کشور فاسد مثل خودش به اسیری .رفته....لعنت بر اینگونه حاکمان در کل کره زمین....لعنت..

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۵

اشک تمساح نیست . اون مردم سرشون رو شست و شو دادن و واقعا فکر میکنن رهبرشون خوبه اونا اینترنت و اینجور چیزا ندارن که بخوان رهبرشون رو بشناسن. به نظرم بیشتر مردم کشور کره شمالی به رهبرشون علاقه دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۱۷:۰۲

سلام رهبران هر کشور برای خودشان قابل احترام ایت ،توهین به کشوری که در مقابل زیاده خواهی استکبار جهانی و راس آن آمریکا مقاوم و استوار ایستاده است نشانه بی شخصیتی توهین کننده است که مغزش را در اختیار تبلیغات مغرضانه دشمنان بشریت قرار داده است ،در حالی که در جنگ تحمیلی ۸ ساله ،مسلمانان بر سر ما می کوبیدند پدر بزرگ همین آقا که شما دارید به او ناسزا می گوئید و دین هم ندارد می گفت در های انبار های کره بروی ایران باز است و هر آنچه ما داریم متعلق به شماست و از مواضع ضد استعماری حضرت امام خمینی سلام الله علیه دفاع می کرد و آن را می ستود،شما هم کامنت های مغرضانه و بدور از انصاف را منتشر نکنید ،

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۲۱:۱۵

چی x میگی