• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400040704492

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا:

بیش از ۱۲ هزار نفر در فسا علیه کرونا واکسینه شده‌اند

بیش از ۱۲ هزار نفر در فسا علیه کرونا واکسینه شده‌اند

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا اعلام کرد تا پایان خردادماه امسال با انجام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، گروههای پرخطر و سالمندان، تعداد ۱۲ هزار و ۱۷۴ نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

صادق مهدوی‌نیا دوشنبه ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سه ماهه اول امسال، ۸ هزار و ۹۵۲ تست pcr در مرکز منتخب کرونا انجام شده که از این تعداد ۳۵۷۵ مورد آن مثبت اعلام شده است.

او همچنین با اشاره به مراجعه ۱۶ هزار و ۳۷۰ نفر به درمانگاه و مراکز درمانی این شهرستان از ابتدای امسال، افزود: متاسفانه ۷۰ نفر از همشهریان ما در سه ماهه گذشته و ۲۴۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بر اثر کرونا  جان خود را از دست دادند.

مهدوی‌نیا گفت: از اسفندماه ۹۸ تا ۳۱ خرداد امسال، حدود ۵۳ هزار نفر به درمانگاه های ویژه کرونا مراجعه کرده‌اند و تعداد  ۱۴۵۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۱۲۷ بیمار در بیمارستان بستری و خدمات درمانی دریافت کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: با توجه به شیوع موج ویروس کرونای جهش یافته در استانهای جنوبی و برخی شهرهای فارس، آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایشی است. 

مهدوی‌نیا تاکید کرد: تنها راهکار در شرایط  فعلی انجام واکسیناسیون، تشدید نظارتها و  اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولین است.

این مقام مسئول خواستار برگزار و شرکت نکردن مراسمهای مختلف و تجمعات اداری و غیر اداری، نرفتن به مسافرت غیر ضروری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  همچون استفاده صحیح از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشو و ضد عفونی دستها و تهویه مناسب هوا شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha