• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040704903
  • منبع : نمایندگی همدان

نظارت بر نانوایی‌ها در دستور کار استاندارد قرار دارد

نظارت بر نانوایی‌ها در دستور کار استاندارد قرار دارد

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه همه واحدهای آرد استان دارای نشان استاندارد هستند، گفت: نظارت بر شبکه توزیع نان و نانوایی‌ها در دستور کار این اداره است و تلاش می‌کنیم کیفیت نان را ارتقاء دهیم.

محمد مددی دوشنبه ۷ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تجربیات کشورهای پیشرفته و موفق نشان می‌دهد از ظرفیت مباحث استانداردسازی و متغیرهایی که باعث توسعه نظام استانداردسازی در جامعه شده است بهره برده‌اند و یکی از مباحث جدی و مولفه‌های مهمی که در توسعه این کشورها به اثبات رسیده توسعه استاندارد و اجرای استاندارد در همه زمینه‌ها است. 

وی ادامه داد: هر جا مباحث استانداردسازی به‌ویژه از طرف جامعه مورد توجه واقع شده توفیقات قابل توجه‌ای نصیب کشور شده و اگر کالاهای استاندارد از طرف مردم مورد اقبال قرار بگیرد می‌تواند در سیاست‌ها اثربخش باشد. 

مددی تصریح کرد: مجموعه استاندارد یک نظام حاکمیتی و فراقوه‌ای است، بیش از یک دهه راهبردها و پیام‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری تدوین شده است و تولید، اشتغال و توسعه الزام استانداردسازی را دل خود دارد و باید به توسعه و اثربخشی آن در جامعه بپردازیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری هستند و ۶۶۳ مورد پروانه استاندارد صادر شده است،  افزود: سال گذشته ۷۲ پروانه و در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۱۱ مورد پروانه استاندارد در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹۰۱۵ مورد بازرسی از سطح بازار داشتیم و در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۲۳۲۴ مورد بازدید انجام شده است که در راستای کنترل بحث کیفی و کمی کالاها است.

مددی در ادامه مطرح کرد: در سال گذشته ۲۶۹ نمونه‌برداری از کالا انجام شد که این اقدام باعث رشد کیفی خوبی در ارائه محصولات شد و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۳۱ مورد نمونه برداری از کالا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵ نشان استاندار حلال در استان صادر شده است، گفت: یکی از موارد مهم در بحث کشاورزی سموم و کودها هستند که در این زمینه ۱۹ پروانه با همکاری جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

مددی اضافه کرد: در این راستا ۱۳ مورد نمونه‌برداری سیب‌زمینی از داخل سردخانه‌ها انجام شد و خوشبختانه به لحاظ نیترات تمام موارد با حد مجاز تطابق داشت.

وی با بیان اینکه ۴۵۳ مدیر کنترل کیفیت دارای پروانه معتبر در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۰ ساعت دوره آموزشی برای این مدیران برگزار کردیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۷ استاندار ملی در استان بازنگری شد، افزود: همچنین در سال ۹۹ در ترویج استاندارد ۸ عنوان شروع استانداردسازی ملی در قالب ۳۱ عنوان صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha