• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400040704909

هشدار جدی رئیس علوم پزشکی شیراز:

رعایت نکنیم کرونای دلتا همه‌گیر می‌شود/تکمیل ظرفیت بیمارستانها در شیراز

رعایت نکنیم کرونای دلتا همه‌گیر می‌شود/تکمیل ظرفیت بیمارستانها در شیراز

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همه شهروندان هشدار داد که اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دقت و با حساسیت رعایت نشود، گرفتار موج سهمگین کروناویروس از نوع دلتا خواهیم شد.

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه هفتم تیر در سیصد و پنجاه و یکمین نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام تکمیل ظرفیت تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های شیراز، گفت: صدای موج پنجم شیوع کروناویروس به وضوح شنیده می‌شود.

لطفی با اشاره به شیوع سویه‌ی دلتا (هندی) کروناویروس در استان‌های جنوبی و شماری از شهرستان‌های جنوب فارس، گفت: گونه هندی کرونا، یک نوع جهش یافته است که نسبت به سایر گونه های کروناویروس شناسایی شده، قدرت سرایت، شیوع و ابتلای بیشتری دارد.

رئیس علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در حال حاضر ۸۰ کشور با نوع دلتای کروناویروس درگیر هستند، گفت: این درگیری حتی در کشورهایی که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را انجام داده‌اند، دیده شده است.

مبادی ورودی فارس کنترل شود

او با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد با توجه به شدت شیوع کرونای هندی، سن جانباختگان کاهش پیدا کرده است، از مسئولان استان، ادارات و سازمان ها به ویژه نیروی انتظامی خواست در زمینه کنترل بیشتر ورودی های استان و ممنوعیت حضور مسافران و همچنین حضور در بوستان ها و برپایی چادر در این اماکن، توجه بیشتری داشته و برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا با مجموعه سلامت استان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

لزوم راه اندازی بیمارستان پشتیبان در شیراز

لطفی همچنین بر آماده سازی و راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان، با هدف آمادگی برای مواجهه با موج جدید کرونا در شیراز و استان فارس تاکید کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند که نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این زنگ خطری برای فارس محسوب می شود.

او در ادامه بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم در زمینه شیوع موج تازه کرونا در استان و سرایت پذیری بالای آن که منجر به جان باختن افراد زیادی می شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha