• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400040704935
  • خبرنگار : 71469

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد:

٤١٦ نمونه‌گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال ٩٩/ مثبت شدن ١٤ تست دوپینگ

٤١٦ نمونه‌گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال ٩٩/ مثبت شدن ١٤ تست دوپینگ

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در سال گذشته ٤١٦ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران ایرانی گرفته شد، گفت: از این تعداد نتیجه ١٤ تست مثبت شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه ای را برای ورزش ایران به وجود آورد و تمام تلاش صورت گرفته سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش این بود که ورزش تعطیل نشود، اظهار کرد: نظارت بر فعالیت مجموعه های ورزشی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به رنگ بندی شهرها، در رابطه با تعطیل کردن و فعالیت اماکن ورزشی تصمیم گیری شد و در عین حال دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی به منظور فعالیت رشته های مختلف ورزشی به فدراسیون ها اعلام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ساماندهی بیش از یک میلیون ورزشکار از سوی کمیته خدمات درمانی و پیگیری درمان پیشکسوتان و برخی قهرمانان ورزشی از جمله ارمین هادی پور و مجتبی عابدینی انجام شد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین از بازرسی حدود ٣٠ اماکن ورزشی به منظور نظارت بر سلامت این اماکن از سوی افسران سلامت خبر داد و گفت: از کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ٩٩ انتظار می رفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای بازتوانی روحی و روانی ورزشکاران عملکرد بهتری داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و جمعا ٢٧ ورزشکار ملی پور مورد بازتوانی روحی و روانی قرار گرفتند که تغییر و تحولاتی نیز  در این کمیته رخ داده است و امیدواریم شاهد اتفاقات مثبتی در آینده باشیم.

نوروزی همچنین با اشاره اینکه در سال گذشته ٤١٦ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران گرفته شد، گفت: مقوله آموزش در حوزه دوپینگ را سرلوحه کار ستاد ملی مقابله با دوپینگ (ایران نادو) در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha