• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400040704973
  • خبرنگار : 71626

رونمایی از نمایشنامه‌ای درباره شهید بهشتی

رونمایی از نمایشنامه‌ای درباره شهید بهشتی

مراسم رونمایی از نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» درباره «حادثه تروریستی سرچشمه» و همچنین زندگی و شخصیت شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با اعلام این خبر گفت: شهید مظلوم بهشتی گفتار زیبایی با این مضمون دارند که «اسلام زیباست و هنر برای بیان زیبایی، چرا دشمنان خدا از این حربه استفاده می‌کنند ولی دوستان خدا برای ارائه مفاهیم اسلام از زبان هنر استفاده نمی‌کنند»، که ما هم در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با هدف ارائه باورها و نگرش‌های استاد شهید، زبان هنر«نمایش» را انتخاب کردیم.

او با بیان این‌که این نمایشنامه در واقع سوگنامه شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی است، افزود: این اثر با قلم آقای نصرالله قادری، از نمایشنامه‌نویسان و کارگردان‌های مطرح تئاتر کشور روایت می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه گفت: این نمایشنامه در خصوص حادثه تروریستی سرچشمه و همچنین زندگی و شخصیت شهید بهشتی است که تمام وقایعی که در نمایشنامه روایت می‌شود مستند به کتاب‌هایی است که درباره ایشان نوشته شده و یا برگرفته از اسنادی است که در رابطه با حادثه تروریستی سرچشمه وجود دارد.

بر اساس این خبر، کتاب نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها»  نوشته نصرالله قادری، همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ بهشتی، از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی ایران، طی مراسمی در روز دوشنبه (هفتم تیرماه) از ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی سرچشمه و با پخش مستقیم از صفحه‌های اینستاگرامی hhsahneh.ir ،@hoze.honari ،@kouroshzareiii@ رونمایی می‌شود.

هفتم تیر ۱۳۶۰ یادآور حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران است که منجر به شهادت ۷۲ تن از اعضای این حزب شد. از جمله مهم‌ترین شهدای این حادثه آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی‌ بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور و دبیرکل حزب بود. به همین منظور مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری انتشارات سوره مهر، نمایشنامه‌ای با موضوع شهید بهشتی را تولید و کتاب آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha