• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040705027
  • خبرنگار : 50182

رییس جهاد دانشگاهی:

مسئولان اراده کنند، ظرف 10 سال به "اقتصاد دانش بنیان" می‌رسیم

مسئولان اراده کنند، ظرف 10 سال به "اقتصاد دانش بنیان" می‌رسیم

ایسنا/کرمانشاه رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به امکان دستیابی به اقتصاد دانش بنیان گفت: اگر مسئولان عزم راسخ داشته باشند، طی دو برنامه پنج ساله می توان به اقتصاد دانش بنیان رسید.

حمیدرضا طیبی در آیین افتتاح برج فناوری کرمانشاه که امروز (هفتم تیر) بصورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهور انجام شد، با بیان اینکه حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان تنها راه برون رفت کشور از مشکلات فعلی است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی امروز کشور چاره ای نداریم جز اینکه اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید به اقتصادی دست پیدا کنیم که بتواند بصورت مرتب خود را توانمند کرده و از طرفی قابل رقابت باشد.

طیبی گفت: در راستای چنین تفکراتی جهاد دانشگاهی سال ۱۳۵۹ پابه عرصه وجود گذاشت تا بتواند الگوی توانمندسازی کشور بویژه در حوزه فناوری شود و در حال حاضر در تمام واحدهای جهاد دانشگاهی کشور کارهای شاخصی در حوزه فناوری در حال انجام است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از این کارهای شاخص در جهاد دانشگاهی کرمانشاه ساخت برج فناوری و کارخانه نوآوری است که به اذعان مسئولان کشور نه تنها در منطقه غرب کشور که در سطح ملی کار بی نظیری است.

وی افزود: علاوه بر احداث این برج، راه اندازی کارخانه تولید کربن فعال از قیرطبیعی هم کار شاخص دیگری است که در جهاد دانشگاهی کرمانشاه پیگیری می شود و در آینده ای نزدیک هم از این پروژه رونمایی خواهیم کرد.

طیبی گفت: علاوه بر اینها مجموعه 120 هکتاری هم در حال آماده سازی است تا واحدهای فناور و دانش بنیان بتوانند ایده ها و پروژه های خود را در آنجا عملیاتی کرده و تامین کننده نیازهای کشور باشند.

وی در ادامه دستیابی به اقتصاد دانش بنیان را نیازمند عزم راسخ مسئولان دانست وافزود: اگر واقعا اراده کنیم که صاحب اقتصاد دانش بنیان شویم، انجام این کار طی دو برنامه پنج ساله شدنی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha