• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400040705194
  • خبرنگار : 71621

سناتور آمریکایی: ایران با تمدید توافق با آژانس اتمی موافقت کند

سناتور آمریکایی: ایران با تمدید توافق با آژانس اتمی موافقت کند

یک سناتور آمریکایی در توییتی از ایران خواست تا هر چه سریع‌تر توافق فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تمدید کند.

به گزارش ایسنا، یک عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایرانیان باید سریعا با تمدید این توافق موافقت کنند. تداوم گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در بحبوبه این مسائل منطقی نیست.

به گزارش ایسنا، دولت ایران اسفندماه سال گذشته براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای را محدود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد، ولی پس از آن تهران و آژانس اوایل اسفند پارسال به توافقی سه‌ماهه دست یافتند که بر پایه آن دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای به مدت سه ماه فعالیت کند ولی دسترسی به اطلاعات آن تنها در صورتی ممکن شود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شده باشد.

این توافق سه‌ماهه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد که این مهلت روز پنج‌شنبه، ۳ تیر به پایان رسید. گفته می‌شود رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو بار با ایران برای تمدید این مهلت تماس داشته ولی پاسخی از ایران دریافت نکرده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۵:۱۶

اولا این سناتور غلط کرد با همکارانش ،ثانیا انها رفته اند وما سرجای خود مان هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۶:۳۹

آهای دولتیان و مجلسیان زیر بار نروید یکبار هم شده مردانه بایستید مگر آنکه نگران فرزندان خارج نشین عیاش و قمار باز خود باشید که تن به هر خفتی میدهید و بخاطر عیاشی آنان حقوق ملت تحت‌ فشار تحریم را ضایع میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۸:۱۷

درود بر رزمندگان سپاه اسلام و خدا قوت که به آرزوی معمار انقلاب که همانا خو د کفایی نظامی و دفاعی است و این ثمره خون شهیدان می باشد باز هم خدا قوت آن تنصرالله ینصرکم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۴

هر چه رهبر امر کند باید به آن عمل کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۹:۴۵

هرچه مارا بیشتر تحریم کنند ،مابیستر پیشرفت میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۳

زهی خیال باطل . آمریکا ایران را با مستعمرات خود اشتباه گرفته است که تعیین تکلیف میکند . گویا به برخی مسئولان ایرانی اعتماد کامل دارد .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۰

امریکا کیلو چند؟ امپراتوری ایران کلید خورده فقط بشنید ببینید تا ده سال اینده چ اتفاقاتی رقم خواهد خورد. نابودی ایران را به گور میبرید. جاوید ایران. پاینده رهبر مقتدر و سپاه جاویدان مرگ بر وطن فروش و نوکر غرب