• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400040805532
  • خبرنگار : 71496

در پی حملات نیروهای تشکیلات خودگردان

خبرنگاران فلسطینی از سازمان ملل خواستند حمایتشان کند

خبرنگاران فلسطینی از سازمان ملل خواستند حمایتشان کند

در پی حملاتی که در جریان تظاهرات چند روز گذشته در رام‌الله و دیگر شهرهای فلسطین به خبرنگاران شد، جمعی از آنها حفاظت شخصی و حرفه‌ای این سازمان از خود را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، حدود ۵۰ خبرنگار فلسطینی در پیامی خطاب به کمیسیونر عالی سازمان ملل در فلسطین، از این سازمان خواستند فورا حفاظت شخصی و حرفه‌ای از آنها را تامین کند.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سرکوب تظاهرکنندگان در رام‌الله که در محکومیت قتل نزار بنات، فعالی سیاسی فلسطینی و درخواست برای برکناری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات به خیابان‌ها آمده بودند، خبرنگاران را نیز هدف قرار دادند.

نائله خلیل، یکی از خبرنگارانی که در آن تجمع اعتراضی در رام‌الله حضور داشت، گفت: خبرنگاران در پیامی خطاب به کمیسیونر عالی سازمان ملل در فلسطین از او خواستند فورا اقدامات لازم برای تامین امنیت شخصی و حرفه‌ای آنها را در پیش بگیرد.

خلیل در ادامه گفت: این درخواست با توجه به اتفاقات دو روز قبل در رام‌الله و نقض آزادی عمل خبرنگاران انجام شد.

چندین خبرنگار زن و مرد فلسطینی اعلام کردند که در تظاهرات علیه قتل بنات شهر رام‌الله و دیگر شهرهای فلسطینی، مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی فلسطینی با لباس شخصی قرار گرفتند.

همچنین ویدیوهای متعددی از این ضرب و شتم‌ها در طول تظاهرات چهار روز گذشته منتشر شدند.

محمد غفری، از خبرنگاران حاضر در این تظاهرات تاکید کرد که تهدید شده اگر به تصویربرداری‌اش ادامه دهد، تلفن همراهش مصادره خواهد شد.

عمرا الدویک، رئیس هیات مستقل حقوق بشر در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن هدف حملاتی عامدانه شامل ضرب و شتم، مصادره دوربین‌ها و وسایل ارتباطی قرار گرفتند، از اینکه پلیس برای حفاظت از آنها وارد عمل نشده، ابراز نگرانی کرده و حمایت از آنها و محاکمه متعرضان و بازگرداندن تجهیزات به سرقت رفته آنها را خواستار شد.

اتحادیه خبرنگاران فلسطینی نیز در بیانیه‌ای توقف پوشش اخبار مربوط به تشکیلات خودگردان و دولت فلسطین را تا زمان تحقق خواسته‌های خبرنگاران و برکناری رئیس پلیس خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha