• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400040805724
  • خبرنگار : 71565

فرهنگی: کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون های آن زیر سوال جدی است

فرهنگی: کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون های آن زیر سوال جدی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: آقای رییسی موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه از حضور مردم حوزه انتخابیه خود در انتخابات ۲۸ خرداد تقدیر کرد و گفت:با وجود مشکلات عدیده ای که مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت های ناکارآمد داخلی برای قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط به وجود آورده بودند، این حضور گسترده را داشتند.

وی افزود: به آیت الله رییسی نیز تبریک عرض می‌کنم که علیرغم مشکلات، هجمه ها، کارشکنی ها، تأخیر در رای گیری ها، وجود کرونا در کشور و فضای سنگین تبلیغاتی در خارج و داخل، ایشان موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند که به وی و مشاورانش توصیه می کنم در انتخاب همکارانشان در دولت جدید اهتمام مناسب را داشته باشند، تعیین وزرا و همکاران مناسب و کارآمد با موفقیت دولت و نیل به اهداف اعلام شده همبستگی مستقیم خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: تامین آب و برق در کل کشور و به ویژه آذربایجان شرقی و شهر تبریز از دغدغه های مهم ما است، آب شرب باید نسبت به سایر مصارف اولویت داشته باشد، چرا که شاهد قطعی های غیرمسئولانه از سوی زیر مجموعه های وزارت نیرو هستیم که لازم است استاندار و مسئولان ذیربط در این مهم اهتمام لازم را داشته باشند.

فرهنگی گفت: کارایی و کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون های آن زیر سوال جدی است و اهتمامی از سوی مدیریت مجلس برای اصلاح آن وجود ندارد، حتی از پیشنهادهای موثر استقبال نمی شود، لابی گری و ابراز ارادت هایی که گاهی مشمئزکننده هم است، فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امیدوارم در فرصت های محدود باقیمانده، امانت داری، دقت در رسیدگی به اعتراضات و شکایات و تسریع در تعیین تکلیف شوراهای اسلامی در سرلوحه اقدامات مسئولان ذیربط قرار داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:هشدار می‌دهم در آینده نزدیک، گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و لبنیات و مواد پروتئینی در خطر است، اگر این شرایط تداوم داشته باشد، شروع کار دولت جدید با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha