• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400040806072
  • خبرنگار : 71145

در پی تخریب در محله البستان

حماس و جهاد اسلامی: چشم‌ مقاومت به قدس است

حماس و جهاد اسلامی: چشم‌ مقاومت به قدس است

جنبش جهاد اسلامی و حماس به طور جداگانه بار دیگر به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی واکنش نشان داده و گفتند، مقاومت همچنان آماده مقابله با هر تجاوزی است که دشمن مرتکب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، جهاد اسلامی در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد: آنچه در قدس در جریان است هشداری نسبت به انفجار درگیری و شعله‌ور شدن منطقه است.

جنبش جهاد اسلامی افزود: از مردم فلسطین می‌خواهیم از راهی به مقابله با دشمن بپردازند و هر چقدر هم بهایش سنگین باشد در خانه‌هایشان بمانند و اجازه تسلط صهیونیست‌ها بر خانه‌هایشان را ندهند.

این جنبش ادامه داد: چشم مقاومت به قدس است و آنچه در آن از تنش و درگیری اتفاق می‌افتد به منزله تغییر قواعد درگیری است.

گروه مقاومت فلسطین از مردم فلسطین و ساکنان قدس خواست با قاطعیت به مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها بپردازند.

این گروه افزود: اشغالگران مسؤول کامل وقایع محله البستان و تمامی محله‌های قدس اشغالی هستند.

همچنین داوود شهاب، یکی از رهبران جهاد اسلامی گفت، مقامت برای حمایت از مقدسات به طور کامل آماده است.

شهاب در مصاحبه با المیادین افزود: آماده پرداخت بهای سنگین به منظور شکستن هیبت متجاوزان اسرائیلی هستیم و از مقدسات‌مان حمایت می‌کنیم.

او تاکید کرد: انفجار درگیری در منطقه وبالی بر گردن دشمن و شدیدتر از نبرد شمشیر قدس خواهد شد.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای تجاوزات دشمن صهیونیستی در محله بستان در شهرک سلوان واقع در قدس اشغالی اعم از تخریب خانه‌های فلسطینیان و کوچاندن آنان را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس این تجاوزات را تخطی از خطوط قرمز خواند و هشدار داد که پیامدهای ادامه این تجاوزات دامن اشغالگران را خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که مقاومت هر لحظه آماده و هوشیار است و تجاوزات دشمن صهیونیستی در قدس را زیر نظر دارد و هرگز اجازه ادامه این تجاوزات و یهودی‌سازی قدس را نخواهد داد و تمامی گزینه‌ها برای پاسخ به آن روی میز خواهد بود.

جنبش حماس عموم ملت فلسطین را به مقابله با اشغالگران صهیونیست و حضور گسترده و دائمی در این شهر و مسجد مبارک الاقصی برای دفاع از آن در برابر صهیونیست‌ها دعوت کرد.

این جنبش خواستار تحرک طرف‌های واسطه برای توقف تجاوزات رژیم  صهیونیستی علیه قدس و ساکنان آن و مسجد الاقصی شد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از طرف‌های میانجی خواست برای جلوگیری از تداوم تجاوزات اسرائیل علیه بیت‌المقدس، مسجد الاقصی و اهالی این شهر وارد عمل شوند.

«محمد حماده»، سخنگوی حماس در شهر بیت المقدس که در غزه به سر می‌برد، در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: حملات و تجاوزات آشکار اشغالگران به منطقه البستان در سلوان با قصد تخریب منازل و مهاجرت اجباری اهالی آن، زیر پا گذشتن و عبور از خط قرمز به شمار می‌رود و منجر به رخدادهای ناگواری می‌شود.

حماده تاکید کرد: مقاومت نسبت به اقدامات اسرائیل هشیار است و اجازه نخواهد داد تا اشغالگران به سیاست الحاق تدریجی بیت‌المقدس برای جعل واقعیت و تکمیل یهودی‌سازی آن ادامه دهند.

وی اظهار کرد: گزینه‌های مقاومت در واکنش به این اقدامات اشغالگران متعدد است و همگی قابل بررسی و اجرایی شدن است.

سخنگوی حماس در پایان از همه مردم فلسطین خواست تا به مبارزه با اسرائیلی‌ها و حضور و اتحاد بیشتر در بیت المقدس و مسجد الاقصی ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha