• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040906163
  • منبع : نمایندگی همدان

ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد به درجه یک

ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد به درجه یک

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ارتقاء درجه اعتبار بخشی بیمارستان قائم(عج) این شهرستان به درجه یک خبر داد.

ایرج صالحی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهارکرد: در چهارمین دوره اعتبار بخشی بیمارستان‌های کشور، پس از ارزیابی کشوری و تأیید وزارت متبوع در تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت از بیمارستان قائم(عج)، درجه اعتبار بخشی این بیمارستان برای اولین بار به درجه یک، ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از زمان تأسیس بیمارستان تا کنون که حدود ۱۳ سال می‌گذرد، بیمارستان موفق به کسب این درجه نشده است، افزود: بیمارستان‌ها برای اخذ گواهینامه درجه یک باید در سه مؤلفه اصلی مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان، رعایت حقوق گیرنده خدمت، نمره لازمه را کسب کنند که در این رابطه بیمارستان قائم(عج) با کسب نمره لازم درسه مؤلفه فوق با حضور بازرس وزارت بهداشت در این مرکز و ارزیابی تمامی واحدها به تفکیک موفق به کسب این درجه شد.

صالحی درادامه بابیان اینکه امکان واکسیناسیون در منزل برای افرادی که قادر به مراجعه به مرکز واکسیناسیون نیستند، فراهم شده است تصریح کرد: افراد بالای ۷۰ سال که به‌هر دلیلی قادر به حضور در سالن واکسیناسیون برای دریافت واکسن کووید ۱۹ نیستند، در صورت تمایل به واکسیناسیون با مراجعه یکی از افراد خانواده به سالن واکسیناسیون و ثبت اطلاعات می‌توانند از خدمات واکسیناسیون در منزل استفاده کنند.

وی همچنین با تأکید بر اهتمام مردم نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن چند شهرستان در استان در وضعیت نارنجی در رنگ‌بندی وضعیت کرونایی و افزایش تعداد بیماران بستری در سطح استان در روزهای اخیر و شیوع گونه‌های جدید مسری‌تر ویروس در کشورهای همسایه، احتمال شیوع موج پنجم همه‌گیری کرونا در روزهای پایانی تیرماه وجود دارد.

صالحی اظهارکرد: عادی انگاری بیماری، عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت در دورهمی‌ها و مراسمات می‌تواند سبب شیوع و گسترش همه‌گیری در شهرستان شود که در همین رابطه از همشهریان اسدآبادی درخواست داریم نسبت به تداوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و تجمعات حساسیت دو چندانی داشته باشند.

وی تنها راه پیشگیری از مرگ‌و میر کرونایی را واکسیناسیون دانست و اضافه کرد: با انجام و اتمام واکسیناسیون گروه‌های سنی ۶۰ تا ۷۰سال فوتی‌های کرونایی شهرستان از بین خواهد رفت و در صورت بروز کرونا در افراد جوان‌تر این بیماری بیشتر به‌صورت سرماخوردگی خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha