• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400040906269
  • خبرنگار : 71610

کمیته حقیقت‌یاب گزارش خود درباره مرگ فعال فلسطینی را ارائه داد/خانواده نزار بنات: قبول نداریم

کمیته حقیقت‌یاب گزارش خود درباره مرگ فعال فلسطینی را ارائه داد/خانواده نزار بنات: قبول نداریم

منابع خبری از تحویل گزارش کمیته حقیقت‌یاب پرونده مرگ نزار بنات، فعال فلسطینی به نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته حقیقت‌یاب پرونده مرگ نزار بنات، فعال فلسطینی پس از اتمام تحقیقات گزارش خود را به محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد که اشتیه این گزارش را به مقامات قضایی در دادگاه نظامی ارجاع می‌دهد تا اقدامات حقوقی برای اطمینان از تحقق عدالت اتخاذ شود.

اشتیه نیز از کمیته مذکور به دلیل اتمام زودهنگام تحقیقاتش در پرونده مرگ نزار بنات تشکر و قدردانی کرد.

در همین راستا، محمد الشلالده، وزیر دادگستری فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند تهیه گزارش کمیته حقیقت یاب در پرونده مرگ نزار بنات برای تحویل به محمود عباسُ رپیس تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق محمد اشتیه به پایان رسیده است.

وی افزود: این کمیته پس از مطالعه گزارش‌ها و شهادت‌های ارسالی به کمیته، خواستار آن شد که گزارش و پیوست‌های آن به مراجع قضایی ارجاع داده شود تا اقدامات قانونی لازم اتخاذ شود.

الشلالده ادامه داد: کمیته به محض تشکیل کار خود را آغاز کرد و به استان الخلیل رفت. اعضای این کمیته با جبرین البکری، استاندار الخلیل، سعید النجار، فرمانده ناحیه الخلیل، مدیران امنیتی، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی در استان و تعدادی از افسران امنیتی دیدار کردند.

وی تأکید کرد که این کمیته در جریان تحقیقات با اعضایی از خانواده نزار بنات دیدار کرد و به مدت سه روز برای شنیدن صحبت‌های همه شاهدان در شهر الخلیل و جمع‌آوری هرگونه داده یا مدرکی که به آن کمک می‌کند تا به حقیقت برسد، کار کرد.

واکنش خانواده نزار بنات

اظهارات الشلالده واکنش خانواده نزار بنات را به همراه داشت.

خانواده این شهید فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شده درباره دلایل ترور فرزندشان مرده متولد شده است و نتایج تحقیقات آن مورد اهمیتی برای ما ندارد.

این خانواده در واکنش به اظهارات الشلالده درباره دیدار با اعضای خانواده نزار بنات در جریان تحقیقات نیز تاکید کرد: هیچ عضوی از کمیته حقیقت‌یاب با اعضای خانواده دیدار نکرده‌اند و ما این کمیته را تحریم کرده و آن را در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha