• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040906283
  • خبرنگار : 71402

ایلهان عمر: از اظهاراتم درباره اسرائیل پشیمان نیستم

ایلهان عمر: از اظهاراتم درباره اسرائیل پشیمان نیستم

یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که از صحبت‌های پیشین خود علیه رژیم صهیونیستی پشیمان نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، خانم ایلهان عمر، عضو رنگین‌پوست کنگره آمریکا با انتقاد دیگر قانونگذاران کشورش مواجه شده است و به یهودستیزی متهم می‌شود.

عمر اوایل همین ماه در پیامی توییتری نوشت: ما باید سطح مشابهی از پاسخگویی و عدالت را برای تمام قربانیان جنایت علیه بشریت داشته باشیم. ما شاهد قساوتهای غیر قابل تصوری از سوی آمریکا، حماس، اسرائیل، افغانستان و طالبان بوده‌ایم. من از آنتونی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) میپرسم که این مردم باید برای عدالت به کجا پناه ببرند؟

چند روز پس از آن، ایلهان عمر در تلاش برای شفاف‌سازی گفت که او آمریکا و رژیم صهیونیستی را با "سازمان‌های تروریستی" برابر نکرده است.

این قانونگذار آمریکایی که پناهجویی از سومالی است و جزو مسلمانان منتخب در کنگره به شمار میرود، در بیانیه‌ای گفت: روز دوشنبه از آنتونی بلینکن درباره تحقیقات کنونی دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) پرسیدم. در حقیقت این گفتگو درباره پاسخگویی به حوادث خاصی در ارتباط با پرونده‌های آی.سی.سی بود، نه مقایسه اخلاقی حماس و طالبان و آمریکا و اسرائیل.

ایلهان عمر در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان در پاسخ به اینکه آیا از بیان اظهاراتش متاسف است، بدون لحظه‌ای تردید گفت: اصلا. آمریکا باید همچنان راه‌هایی بیابد تا مردم سراسر جهان بتوانند به عدالت دست یابند.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: واقعا اهمیت دارد که بدانید من این صحبتها را خطاب به آنتونی بلینکن مطرح کردم. این پرونده‌ها در اختیار آی.سی.سی قرار گرفته و این دیوان در حال تحقیق است. من و شما میدانیم که برخی از همکارانم آی.سی.سی را مشروع نمیدانند اما به اعتقاد من مردم سراسر جهان که بی عدالتی را تجربه کرده‌اند، نیاز دارند که برای دادخواهی به جایی بروند و ما به عنوان یک کشوری که در تاسیس آی.سی.سی کمک کردیم، از آن حمایت کنیم. به اعتقاد من واقعا اهمیت دارد که ما همچنان به دنبال راه‌هایی باشیم تا مردم در سراسر جهان بتوانند به عدالت برسند.

ایلهان عمر در پاسخ به اینکه پاسخش به برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان که تعدادی از سخنان پیشین او را یهودستیزانه خوانده‌اند چیست، گفت زمانی که احساس کرد برخی کلماتش دیگران را آزرده خاطر کرد، عذرخواهی و شفاف‌سازی کرده و در ادامه همکارانش را به بیان سخنان اسلام‌ستیزانه متهم کرد. او گفت: من هنوز از آنها عذرخواهی نشنیده‌ام. این اعضا باید متوجه باشند که نباید شریک بی‌عدالتی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha