• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040906318
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل: اسرائیل تخریب‌ منازل فلسطینیان را متوقف کند/ اردن هم محکوم کرد

سازمان ملل: اسرائیل تخریب‌ منازل فلسطینیان را متوقف کند/ اردن هم محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید خود از تخریب‌ها در شهرک سلوان واقع در قدس شرقی، از رژیم صهیونیستی خواست این کار را متوقف کرده و به قوانین انسانی بین‌المللی پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر این سازمان در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در تخریب یک ساختمان تجاری در محله البستان شهرک سلوان متعلق به یک خانواده فلسطینی اظهار کرد: دبیرکل بابت تخریب‌ها در محله سلوان واقع در قدس شرقی بسیار نگران است و این تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند.

دوجاریک در ادامه گفت: دبیرکل از مقامات اسرائیل می‌خواهد به این رفتارها پایان داده و به قوانین انسانی بین‌المللی و قانون حقوق بشر پایبند باشند.

سخنگوی گوترش تاکید کرد: دبیرخانه به ارائه گزارش از چنین تحولاتی به شورای امنیت و دیگر نهادهای بین‌المللی ادامه می‌دهد و موضعگیری ما در این زمینه کاملا روشن است.

آندره کارسون، عضو کنگره آمریکا نیز در توییتی ضمن اننتقاد از سیاست وزارت خارجه کشورش در برخورد با مساله محله سلوان و مشکلات فلسطینی‌ها در این محله ناشی از اقدامات اشغالگران تاکید کرد: شهروندان فلسطینی در محله سلوان هنوز با خطر بیرون شدن از محله‌شان مواجه هستند.

کارسون افزود: زمانی که آمریکا نتواند از ارزش‌های خود در سیاست خارجه حمایت کند، این مساله را مردم متوجه می‌شوند و کودکان بیش از دیگران آسیب می‌بینند.

وزارت خارجه اردن نیز اقدام مسؤولان اسرائیلی در تخریب یک خانه و یک ساختمان تجاری متعلق به فلسطینی‌های ساکن قدس در شهرک سلوان را محکوم کرده و هشدار داد: عملیات‌های تخریب و بیرون کردن مردود و محکوم بوده و نقض قوانین بین‌المللی، قوانین بین‌المللی انسانی و تعهدات اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر و نیز متناقض با اقدامات بین‌المللی و منطقه‌ای برای تثبیت آتش‌بس است.

این وزارتخانه در ادامه بر لزوم توقف اجرای طرح‌های غیرشرعی و غیرقانونی بیرون کردن ساکنان قدس از محله‌هایشان در سلوان و شیخ جراح و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز و تعرض‌ها و احترام به وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در قدس تاکید کرد.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه یک ساختمان تجاری را در محله البستان در شهرک سلوان تخریب کردند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای اسرائیلی به بهانه مجوز نداشتن این ساختمان، آن را با بلدوزر تخریب کردند.

برخی مقامات فلسطینی در شهرک سلوان به آناتولی گفتند: شهرداری اسرائیل قصد دارد ۱۰۰ منزل را در محله البستان به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز تخریب کند.

آنها اظهار کردند: شهرداری اسرائیل قصد دارد این منطقه را به یک باغ کتاب تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha