• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040906365
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی:

ایستگاه قطار بابا کمال تویسرکان در آستانه بهره‌برداری است

ایستگاه قطار بابا کمال تویسرکان در آستانه بهره‌برداری است

ایسنا/همدان نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه قطار باباکمال این شهرستان از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و در آستانه بهره‌برداری است.

محمدمهدی مفتح در گفت‌و گو با ایسنا، اظهارکرد: شهرستان تویسرکان در طرح اولیه راه‌آهن غرب کشور سهمی از خط ریلی نداشت وهمین موضوع سبب شد تا با پیگیری‌های مستمر، یک ایستگاه برای تویسرکان در این طرح گنجانده شود.

وی بیان کرد: ایستگاه قطار بابا کمال علاوه بر افزایش راه‌های دسترسی مردم شهرستان به ریل قطار غرب و دیگر نقاط کشور موجب تسهیل روند عبور و مرور عمومی از بیرون از تویسرکان به داخل شهرستان می‌شود.

مفتح توسعه راه‌های ارتباطی را یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌گذاران و بهبود وضعیت اقتصادی تویسرکان دانست و تأکید کرد: به‌دلیل اینکه فاصله شهر تویسرکان تا ایستگاه قطار بابا کمال کمی زیاد است اکنون مراحل اجرایی احداث راه کوتاه دسترسی به این ایستگاه آغاز شده است.

وی افزود: راه دسترسی کوتاه به ایستگاه قطار بابا کمال به طول ۱۰ کیلومتر از مسیر روستاهای دارانی و بوستاندر در نظر گرفته شده است.

مفتح خاطر نشان کرد: از ابتدای مراحل اجرایی ساخت ایستگاه قطار بابا کمال، اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت آن برآورد شده بود که این مبلغ با توجه به شرایط روز بیشتر از آن زمان شده است.

وی متذکر شد: شهرستان تویسرکان در مجموع از بیش از ۴۴۴ راه‌های ارتباطی درون شهرستانی و ۵۶ کیلومتر راه های ارتباطی شریانی و جاده‌ای برخوردار است و طرح چهارخطه کردن راه‌های تویسرکان به جوکار و تویسرکان به کنگاور در آن از پیشرفت‌های زیادی در سال‌های اخیر برخوردار شده است.

نماینده مردم تویسرکان در خانه مجلس یادآور شد: همچنین ساماندهی و تعریض راه تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه در دستور کار قرار دارد و با تمام توان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha