• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040906394
  • خبرنگار : 71477

خروج تمامی نیروهای آلمان از افغانستان و پایان ۲۰ سال حضور نظامی

خروج تمامی نیروهای آلمان از افغانستان و پایان ۲۰ سال حضور نظامی

آلمان روز سه‌شنبه رسما آخرین گروه از نیروهای باقیمانده‌اش را از افغانستان خارج کرد و به قریب به ۲۰ سال حضور نظامی‌اش در این کشور خاورمیانه پایان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خروج نیروهای آلمانی توسط آنگرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان و نیروهای مسلح آلمان اعلام شد.

نیروهای مسلح آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین گروه از نیروهای آلمانی روز سه‌شنبه ساعت ۲۱:۲۴ به وقت محلی رسما افغانستان را ترک کردند و قرار است پیش از فرود در آلمان در روز چهارشنبه، توقفی در تفلیس داشته باشند.

برآوردها حاکی از آنند که این عملیات روز سه‌شنبه شامل خروج بالغ بر ۶۰۰ نیروی آلمانی بوده است. به علاوه در بیانیه نیروهای مسلح آلمان آمده است که مقامات نظامی در حال حاضر تلاش می‌کنند تا نزدیک به ۸۰۰ کانتینر از تجهیزات را که شامل ۱۲۰ خودرو و شش هلی‌کوپتر می‌باشد، منتقل کنند.

آنگرت کرامپ-کارن باوئر در بیانیه‌ای گفت: این پایان یک فصل تاریخی است؛ تلاش فشرده‌ای که ما را به چالش کشید و به ما شکل و فرم داد.    

انتظار می‌رود که این نیروهای آلمانی پس از ورود به کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، دو هفته قرنطینه شوند.

از زمان آغاز حضور نظامی حدودا ۲۰ ساله آلمان در افغانستان، این کشور اروپایی پس از آمریکا دومین لشکر بزرگ نیروها را داشت به طوری که حدود ۱۶۰ هزار نیرو در این منطقه مستقر کرده بود. بسیاری از این نیروهای مستقر شده، بیش از یک دوره نظامی خدمت کردند.

حدود ۵۹ سرباز آلمانی در افغانستان کشته شدند. ماموریت آلمان در افغانستان مرگبارترین عملیات نظامی از زمان جنگ جهانی دوم و همچنین پر هزینه‌ترین عملیات نظامی بود چرا که ۱۵ میلیارد دلار برای مالیات‌دهندگان آلمانی هزینه داشت.

پیش‌تر گزارشات حاکی از آن بودند که مقامات آلمانی قصد دارند تا چهارم ژوئیه (۱۳ تیرماه) سال جاری میلادی روند خروج نیروهایشان را تکمیل کنند. در آن زمان گزارش شده بود که حدود ۱۱۰۰ سرباز آلمانی همچنان در افغانستان هستند.

این تحولات جدید در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در اواسط روند خروج نیروهای خود از افغانستان است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی مصادف با بیستمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را به عنوان ضرب‌الاجل و هدف پایان این روند تعیین کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha