• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400040906560
  • خبرنگار : 71620

ورناصری: حامیان رئیسی بر سهم خواهی اصرار نکنند

ورناصری: حامیان رئیسی بر سهم خواهی اصرار نکنند

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم از برجام شروع نشود و در برجام محدود نشود. نتیجه محوری همراه با آورده مثبت باید جایگزین مذاکرات فرسایشی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا ورناصری در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دریافت واکسن ایرانی کرونا و تزریق آن به رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان با دریافت این واکسن ثابت کردند تحول تمدن نوین مقتدر اسلامی مرد میدان و خودباوری می‌خواهد. مردم ایران علی‌رغم وجود تمام عوامل کاهش دنده مشارکت، با حضور پرشور در انتخابات، بصیرت و وفاداری را به جهانیان ثابت کردند که این اعتماد و مشارکت نقطه قوت نظام و برای مسئولان انگیزه خدمت بیشتر است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس در ادامه ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی، خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: آرای دشمن شکن مردم در انتخاب قاطع شما به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران برایند اعتماد کریمانه‌ای است که مردم ایران به تحول‌گرایی انقلابی دارند. این امید و اعتماد جمعی به شما سرمایه اجتماعی بوده به ویژه در دهه حیاتی ۱۴۰۰ ایرانی اسلامی که انباشت بحران‌های اقتصادی، نوسانات ارزی و ابرچالش تورم، بحران آب، رشد جمعیت، فضای نامناسب کسب و کار و تولید، اتمام عصر اقتصاد نفتی و ضرورت بیرون کشیدن ارزهای نفتی از بودجه دولت، عدم تحقق کشاورزی مدرنیزه، چالش‌های نظام بانکی و عدالت مالیاتی، عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید ملی و انباشتگی انبوه کارهای معوقه، الگوهای کاربردی مبتنی بر فطرت راستین و منعطف انقلاب اسلامی و کارآمدسازی سیستم نظارتی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها، خاتمه بخشی به زمینه‌های رانت و فساد و اتمام امضاهای طلایی را ایجاب می‌سازد.

ورناصری افزود: ملت شریف ایران که مقابل فشارهای خارجی و سوءتدبیر داخلی ایستادند، نخستین اولویت دولت سیزدهم را تزریق امید، تکریم همگانی، بازآفرین تحول و مجاهدت بر ارتقای سطح زندگی در قالب شاخص‌های توسعه‌ای روز دنیا می‌دانند. رئیس مجمهور منتخب دولت را در بدترین شرایط تحویل می‌گیرد. راهبردی‌ترین اقدام تشکیل دولت کارآمد و با به کارگیری وزرای مردمی آگاه به چالش‌های اقتصاد و واجد برنامه کاربردی در راستای حاکمیت شایسته سالاری است. دولت آینده باید با تجمیع ظرفیت های کشور در کنار وفاق اجتماعی، آشنایی کافی با اقتصاد ایران و تمرکز ترتیبی بر اولویت‌های کشور به ویژه معیشت ۴ دهک محروم، با برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت و نگاه محوری به علل توسعه نامتوازن در کشور، مردم را از تنگناهای اقتصادی معیشتی رها کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از فعالان حامی سید ابراهیم رئیسی خواست بدون هیچ اصراری بر "سهم خواهی" ایشان را صرفا با اشتراک تجارب یاری کنند و اجازه دهند رئیس جمهور به مطالبات مردم رسیدگی کند.

ورناصری خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: از ظرفیت رفع محرومیت‌ها که ما خادمین ملت بیش از یک سال فریادشان زده‌ایم و به جز در تعدادی از وزرا و مدیران، گوش شنوایی نبوده است بهره بگیرید؛ سراسر کشور سرشار از ظرفیت، مملو از انگیزه و غیرت برای تحول و خدمت است. انتظار دارم جهت تحقق عدالت اجتماعی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، بهسازی و نوسازی زیرساخت های مناطق محروم به سرعت در دستور کار دولت قرار گیرد و قربانی شدن مظلومانه مردم در جاده های غیرایمن و مناطق محروم از امکانات اولیه درمان به پایان برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از پرسنل ادارات و سازمان‌ها به دلیل وضعیت استخدامی غیرعادلانه گلایه دارند، عنوان کرد: از نظام عدالت محور جمهوری اسلامی برابری و رفع تبعیض را می‌خواهند که امیدواریم این مهم از رسالت های اولویت دار دولت شود و انتظار می‌رود از ظرفیت بانوان و جوانان توانمند در کابینه استفاده شود. جمعیت چند ۱۰ میلیونی حاضر در بازار سرمایه منتظر برنامه حمایتی مشخصی برای بورس طراحی و اجرایی شود. کشور سالیانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد که مجلس ظرفیت های قانونی تولید مسکن در بودجه سالیانه را مد نظر قرار داده؛ بسیاری از مردم به ویژه جوانان برای سقف بالای سرشان درمانده شده و منتظر راهبردهای اجرایی هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تأکید کرد: دولت متوجه شد ایران عزتمند با فشار حداکثری، مقتدرتر شده است. اجرای شروط نه‌گانه مقام معظم رهبری در برجام ضروری است. سیاست خارجی دولت از برجام شروع نشود و در برجام محدود نشود. نتیجه محوری همراه با آورده مثبت باید جایگزین مذاکرات فرسایشی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha