• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400040906595
  • خبرنگار : 71132

سرمدی: دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند

سرمدی: دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند

نماینده مردم اسد آباد با اشاره به معضل تأمین خوراک دام گفت که دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی در اخطاری در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) مجلس مستند به اصل ۴٣ قانون اساسی گفت: دامداران و کشاورزان در حال نابودی هستند و امروز تأمین نهاده‌ها و خوراک دام تبدیل به یک معضل بزرگ در کشور شده است.

وی افزود: مسئولان اعلام کرده‌اند که چندین هزار تن کالاهای اساسی در بنادر شمال و جنوب کشور دپو شده و در حال فاسد شدن و نابودی است، اگر به موقع نسبت به ترخیص این کالاها اقدام نشود باید کالاهایی را که مورد نیاز مردم و دامداران است را معدوم کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مقادیر زیادی از نهاده‌های دامی و روغنی در انبارهای بنادر شمال و جنوب به اظهار مسئولان دپو شده و امروز دام‌ها و طیور گرسنه هستند و دامداران در حال کشتن دام‌های مولد هستند. حدود ۴.۵ میلیون تن ذرت دامی و کنجاله‌های سویا و جو دپو شده و به علت عدم تخصیص به موقع ارز و ناهماهنگی در بستر نظام توزیع نهاده‌های دامی و محدودیت‌های ناوگان حمل و نقل داخلی، در حال نابودی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در این باره گفت: اگر وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این مورد فکری نکنند، در زمان نه چندان دور ما دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد که تبعات آن به دولت جدید خواهد افتاد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۹

وقتی دامها به علت ضرر مدام به کشتارگاه فرستاده شوند قطعا با بحران کمبود شیر و گوشت خواهیم داشت . الان قیمت شیر حدود 50 درصد افزایش لازم دارد ولی با بحران و کمبود مثل مرغ که 7000 تومان بود و شد 25000 تومان ، این محصول هم 4 برابر خواهدشد. زودتر جلوی ضرر دامداران گرفته شود و نرخ شیر افزایش یابد تا مجبور به 4 برابر کردن نشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۲

نابودی دام های مولد و شیرده به سادگی مرغ که در طول دو الی سه ماه پرورش داده میشود نیست . یک گاو حداقل یکسال باید بالغ شود . عدم افزایش قیمت شیر و فرستادن گاوهای شیری و آبستن به کشتارگاه برای خلاص شدن از ضرر بیشتر توسط گاوداران ، بحران طولانی کمبود شیر و گوشت خواهیم داشت و قیمت ها هم در بحران بجای 50 درصد چند برابر خواهد شد . دقیقا مانند مرغ البته اینبار با بحران بیش از یکسال