• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400040906795
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) نهم تیر ماه ۱۴۰۰ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت تسامح بایدن در اجرای برجام را خیانت به رای ملت آمریکا عنوان کرد و افزود: آن ها مرتب تأکید کردند که برجام را قبول داریم و می خواهیم برگردیم. مردم ما هم متوقع هستند که این کار سریع تر اجرایی و عملیاتی شود، چه از آن طرف و چه از این طرف. دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی، تسامح و تساهلی نداشته و با قدرت و دقت از تمام فرصت ها و ثانیه ها استفاده کرده است. حالا یکسری مسائلی وجود دارد که امیدواریم از آن عبور کنیم و مردم به حق مسلم شان برسند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری،‌ اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

از کلانتری می خواهم اقدامات لازم را انجام دهد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با اشاره به حادثه برای اتوبوس خبرنگاران و فوت دو خبرنگار گفت: کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند. جامعه خبرنگاری هم موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: دستگاه ها برنامه های اجرایی تنظیم می کنند و از خبرنگاران برای بازدید از برنامه های خود دعوت می کنند. گاهی اوقات از این اتفاقات ناگواری هم رخ می دهد و آن دستگاه نباید از مسئولیت شانه خالی کند و باید مسئولیت قبول کند و اقدام مناسب انجام دهد. به موقع حضور داشته باشد و سعی کند امکاناتی که لازم است را فراهم کند و اطمینان داشته باشد همه امکانات لازم و مناسب را فراهم کند. کسانی که مسئول بودن باید پاسخگو باشند جامعه خبرنگاری موضوع را پیگیری کند و من هم از آقای کلانتری می خواهم که اقدامات لازم را انجام دهد.

هرکس تأسف خود را یک‌جور نشان می‌دهد/ پرداختن به نکات حاشیه‌ غم خانواده ها را بیشتر می کند

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مطالبه استعفای رییس سازمان محیط زیست، گفت: هرکسی تأسف خود را یک جوری بیان می‌کند!کلانتری همانند دیگر افراد دولت ناراحت و متاسف بود. ما نباید با حرفهایمان که اینجا باهم مطرح می‌کنیم و به گوش خانواده‌های آن عزیزان می‌رسد، نمک روی زخم خانواده و بازماندگان بریزیم.

وی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: شما به عنوان دوستان آن خبرنگاران عزیز باید نشان دهید که وقتی حادثه‌ای برای خبرنگاران رخ می‌دهد همه کشور همدردی و همراهی می‌کنند و این همدردی است که به خانواده‌های عزادار آرامش می‌دهد نه اینکه بیاییم یک نکته‌ای را بزرگ کنیم و به آن بپردازیم و غم خانواده‌ها بیشتر شود!

توضیحات اوحدی درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحاتی را درباره آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰/. که شنبه آتی برگزار می شود، ارائه داد و گفت :  از دغدغه های ما استخدام جامعه فرزندان شهیدان عزیز بوده است و یکی از اقدامات در این زمینه سهمیه‌ ماده ۲۱ قانون ایثارگران است. برای این امر ظرفیت‌هایی در تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران محترم برای استان‌ها ایجاد شده است.

همچنین در جلسه امروز هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اعضا با لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان موافقت کردند.

هیأت وزیران با هدف استمرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان پس از پایان برنامه ششم توسعه و به منظور برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع دغدغه و بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، «لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان» را به تصویب رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha