• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040906843
  • خبرنگار : 50181

رئیس اتاق کرمانشاه:

احیای جایگاه بخش خصوصی را از دولت آینده می‌خواهیم

احیای جایگاه بخش خصوصی را از دولت آینده می‌خواهیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: دولت آینده کشور را با چالش‌های جدی تحویل می‌گیرد، اما انتظارات بزرگی از آن می‌رود.

کیوان کاشفی در نشست فعالین اقتصادی استان با دکتر «ابراهیم عزیزی» نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی که امروز (۹تیر) برگزار شد، با اشاره به تغییرات مدیریتی کشور که پیش رو داریم، اظهار کرد: دولت جدید کشور را با چالش‌ها و سختی‌های جدی تحویل می‌گیرد که عمده این چالش‌ها اقتصادی است.

وی نرخ بالای تورم که در سه ماهه امسال نزدیک به ۴۰ درصد بود را یکی از این ابرچالش‌ها دانست و افزود: روند افزایشی تورم به تدریج تاثیر خود را در نرخ ارز هم نشان داده و قیمت کالاها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عضو هیات رییسه اتاق ایران تحریم‌های بین‌المللی و نامناسب بودن فضای کسب و کار را نیز از دیگر مشکلات کشور دانست که دولت آینده با آن مواجه است.

کاشفی ابراز امیدواری کرد، با وجود همه این مشکلات، با آغاز به کار دولت سیزدهم و هماهنگی که بین سه قوه ایجاد می‌شود شاهد کارهای بزرگی در کشور باشیم که مردم انتظار آن را دارند.

وی یکی از مهمترین کارهایی که دولت آینده باید برای بهبود امور در دستور کار داشته باشد را استفاده از نظرات بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: تشکل‌های بخش خصوصی قدرتمندی داریم که لازم است دولت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از دیدگاه‌های آنها استفاده کند.

رئیس اتاق کرمانشاه احیا جایگاه بخش خصوصی را نیز نکته دیگری دانست که دولت آینده باید مد نظر قرار دهد و یادآور شد: روا نیست فعال اقتصادی برای پیشبرد کار خود مدام به دنبال بخشنامه‌ها، مدیرکل و حتی کارشناس یک دستگاه بدوند و درگیر مقررات و دستورالعمل‌ها باشند.

وی اشاره‌ه‌ای هم به انتظاراتی که در کرمانشاه از دولت آینده وجود دارد یاد کرد و افزود: در کرمانشاه بهترین و قویترین تشکل‌های بخش خصوصی را داریم، اما نکته نظرات آنها مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان در دولت آینده شد.

وی در ادامه از حضور نمایندگان کرمانشاه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز ابرازخرسندی کرد و گفت: امیدواریم نتیجه این امر را در بهبود سهم کرمانشاه در بودجه کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha