• پنجشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400041007120
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

دستگیری مجرم مدعی افزایش دنبال کنندگان در صفحات مجازی

دستگیری مجرم مدعی افزایش دنبال کنندگان در صفحات مجازی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با ادعای افزایش دنبال کنندگان صفحات مختلف اقدام به کلاهبرداری  می کرد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و به جهت انجام تبلیغات و افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش با هدف افزایش فروش و با توجه به ناآشنا بودنش با مباحث این حوزه با جستجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش دنبال کنندگان تضمینی صفحه وی را داشته.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی از من درخواست واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت انجام کار را داشت  و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم این مبلغ را به حساب او واریز کردم اما پس از واریز، تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. 

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از شهر های اطراف تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در طی روند بررسی پرونده به تعداد مالباختگان پرونده اضافه می‌شد ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تاکنون از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha