• جمعه / ۱۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400041107467
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن:

دلیل تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم/می گویند تجهیزات VAR در لیست تحریم‌ها است

دلیل تاخیر رای کمیته استیناف را نمی دانیم/می گویند تجهیزات VAR در لیست تحریم‌ها است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با انتقاد از کمیته استیناف در صدور رای بازی تیم‌های سایپا و پیکان گفت: بیش از ۳۸ روز از این جریان گذشته و دلیل این تاخیر را نمی‌دانیم، همه از این جریان خسته شده‌اند و دیرتر اعلام شدن آن فایده ندارد.

مجتبی فریدونی امروز (پنجشنبه- ۱۰ تیرماه) در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تیم فوتبال ذوب‌آهن اظهارکرد: تیم فوتبال باوجود تلاش خوب بازیکنان و بازی‌هایی که انجام می‌دهند، نتیجه نمی‌گیریم. باید فکری برای نتیجه‌گیری داشته باشیم. بازی تیمی بازیکنان رشد کرده، نحوه بازی در زمین و خلق موقعیت‌هایی که بازیکنان روی دروازه حریف ایجاد می‌کنند و این که در اکثر بازیها نسبت به حریف برتری دارند، اما در نتیجه‌گیری ضعیف بودیم.

وی افزود: البته بحث داوری هم همچنان ما را آزار می‌دهد، ابتدای فصل شدیدتر بود و هنوز هم ادامه دارد، در بازی روز گذشته هم شاهد بودید که چگونه ۳ امتیاز را از تیم ما گرفتند، اما تلاش می‌کنیم در چند بازی باقیمانده نتیجه بگیریم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در ارتباط با بحث عدم صدور رای کمیته استیناف در خصوص بازی تیم‌های سایپا و پیکان گفت: در خصوص رای کمیته استیناف دیگر خسته شده‌ایم، بیش از یک ماه و نیم از رای صادر شده کمیته انضباطی گذشته است و خبری از رای کمیته استیناف نیست، هر موضوعی زمان خود را دارد، سه هفته دیگر فایده‌ای ندارد و باید سریع‌تر این رای اعلام شود. حتی باید قبل از شروع مجدد و حالا دو هفته هم گذشته و هرچقدر دیرتر اعلام شود فایده‌ای ندارد، تیم‌ها باید تکلیف خود را بدانند، تیم‌هایی مثل نساجی، ما و حتی خود سایپا.

وی اضافه کرد: صحبت با فدراسیون و سازمان لیگ دیگر بی‌فایده است، هر چقدر صحبت کردیم کسی پاسخگو نیست. نیم فصل اول اعتراض کردیم و به نشانه اعتراض گفتیم از لیگ کنار می‌کشیم؛ اما کسی توجه نکرد. ما نمی‌گوییم عمدی در کار است، اما اگر سهوی هم در کار است کمیته داوران باید رسیدگی کند، اگر لازم است کلاس‌های ارزیابی جسمی، روانی و هرچه لازم است را انجام دهند که چنین اشتباهاتی تکرار نشود. تیمی می‌آید چندین میلیارد هزینه می‌کند و با ۴ اشتباه داوری همه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه فدراسیون اجازه ورود تجهیزات VAR  را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: فدراسیون خود را وارد نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد باشگاهها دخالت کرده و سیستم وارد کنند. ۱۸ اردیبهشت به فدراسیون و سازمان لیگ نامه زده‌ایم که می‌خواهیم با هزینه باشگاه این سیستم ها را وارد کنیم و شما فقط تایید کنید. شرکتهایی هم که با آنها مذاکره کردیم همگی تایید شده فیفا هستند، دو ماه از این قضیه گذشته است و رئیس فدراسیون در برنامه فوتبال برتر می‌گوید تحریم‌ها اجازه ورود تجهیزات را نمی‌دهد، کدام یک از تجهیزات VAR  شامل تحریم است؟، این وسائل دوربین و تجهیزات کامپیوتری است، داوران هم که چنین وضعی دارند.

به گزارش ایسنا، فریدونی در خصوص روند پرونده شکاری گفت: پرونده رضا شکاری در زمان سعید آذری مطرح شد، شکایتی به فیفا شد که دو محور داشت یکی موضوع حق رشد به قول آقای آذری و به قول ما هزینه خدمات آموزشی و دیگری نقض قرارداد. چرا که شکاری زمانی که با ذوب‌آهن قرارداد داشت بدون فسخ آن با روبین کازان قرارداد بست. سال گذشته فیفا رای داد و بحث غرامت آموزشی را قبول کرد که در جریان آن صدهزار دلار از روبین کازان گرفتیم، اما در بخش نقض قرارداد فیفا رای نداد و گفت مصداق امرمختومه را دارد. گفتند چون در کمیته انضباطی ایران رای صادر شده ما وارد نمی‌شویم، شکایت ما را نپذیرفتند. بعد از این جریان در زمانی که در هیئت مدیره بودم با صحبت هایی که با وکلای ایتالیایی و انوری و میرحیدری وکلای ایرانی باشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در این قضیه هم می‌توانیم پیروز شویم و بنابراین پرونده جدید طرح کردیم و در آن از روبین کازان، شکاری و فیفا به سوی دادگاه عالی ورزش (CAS)شکایت کردیم که ۱۳ فوریه ۲۰۲۰ پرونده ما باز شد و بعد از مدتها آبان سال گذشته جلسه آن به صورت آنلاین برگزار و چند روز گذشته نتیجه آن مشخص شد.

وی ادامه داد: موردی که فیفا به آن ورود نکرد به عنوان نقض قرارداد و گفته بود امروز مختومه است، برای آن از طرف دادگاه عالی ورزش رای صادر شد و گفته شد که باشگاه روبین کازان و شکاری باید ۳۰۰ هزار یورو جریمه پرداخت کنند که با خسارت تاخیر که سالی ۵ درصد است چیزی حدود ۳۶۰ یا ۳۷۰ دلار می شود و با در نظر گرفتن هزینه دادرسی که ۷۲ هزار فرانک سوئیس که از سوی ما با توجه به اینکه شاکی بودیم پرداخت شد و با این رایی که صادر شده باید تمام هزینه‌ها را شکاری و باشگاه روبین کازان پرداخت کنند و ۷۲ هزار فرانک سوئیس نیز به ما برگردانده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha