• جمعه / ۱۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400041107543
  • خبرنگار : 50182

اولین رویداد "ایده شو" شتاب دهنده نیروی غرب در کرمانشاه برگزار شد

اولین رویداد "ایده شو" شتاب دهنده نیروی غرب در کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه اولین رویداد ایده شو شتاب دهنده نیروی غرب با تجلیل از تیم برتر استارت آپی به کار خود پایان داد.

سهراب دل انگیزان عضو هیات داوری این رویداد در آیین اختتامیه آن با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری گفت: این کارخانه افتخاری برای استان است و ضمن ایجاد امید و فرصت برای جوانان ایده پرداز، فرصتی برای رشد و توسعه نوآوری است و وجود چنین ساختارهایی می تواند فاصله تکنولوژی ایران با جهان را کم کند.

دل انگیزان به تحریم ظالمانه 40 ساله علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: این تحریم ها موجب شده نتوانیم ارتباطی که باید در انتقال درست تکلنولوژی با جهان داشته باشیم و مجموعه هایی مانند کارخانه نوآوری می‌توانند در جبران این خلاها موثر باشند.

این استاد دانشگاه گفت: وجود مجموعه هایی مانند کارخانه نوآوری است که می‌تواند فاصله تکنولوژی ایران با جهان را کم کرده و بستر کسب و کارهای دانش بنیان را گسترش دهد.

دل انگیزان با اشاره به عمر کوتاه کارخانجات نوآوری در جهان گفت: این کارنجات اولین بار در سال 2012 در جهان راه اندازی شدند و تفاوت اساسی با سایر حوزه های کارآفرینی دانش بنیان داشته و ضعف های آنها را عملا جبران کرده است.

وی از پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از همین بسترهای کارآفرینی دانش بنیان یاد کرد وافزود: پارک ها یکی از بهترین و پیشگام ترین حوزه های جذب جوانان نخبه و ایده پرداز و محل جذب سرمایه گذاران دانش دوست و ایده دوست بودند اما این مراکز ضعف هایی داشند که مهم ترین آن دولتی بودن این مراکز بود.

دل انگیزان گفت: به دلیل دولتی بودن این مراکز عملا آنها وابسته به بودجه هستند و ثبات مدیریتی نداشته و با تلاطم در فضاهای دولتی آنها هم دچار تلاطم شده و برنامه ریزی های آن به هم می ریزد.

این استاد دانشگاه گفت: یک دیگر از بسترهای کسب و کارهای دانش بنیان مراکز رشد هستند که این مراکز بعضا بصورت مستقل و بعضا زیر مجموعه پارک های علم و فناوری فعالیت می کنند که فعالیت آنها هم با ضعف هایی همراه است، از جمله اینکه این مراکز صندوق سرمایه مخاطره پذیر ندارند و بسیاری عناصر اکوسیستم فناوری درکنار آنها نیستند.

دل انگیزان با اشاره به رفع تمام این نقاط ضعف در کارنجات نوآوری گفت:  در این کارخانجات تمام عناصر اکوسیستم دانش بنیان در کنار هم هستند و در کنار هم فعالیت می کنند.

وی افزود: علاوه بر اینها این کارخانجات بسیار انعطاف پذیر بوده و ارتباط رو در رو عناصر اکوسیستم فناوری در آنها جریان دارد و در کنار خود صندوق های سرمایه گذار مخاطره پذیر دارند.

دل انگیزان گفت: در این کارخانجات مدیر شرکت های تازه تاسیس درکنار مدیران شرکت های با تجربه در یک محیط کار می کنند و شرکت های برنامه ریز و سرمایه گذار در کنار آنها قرار دارند و  عملا مدیریت و تجربه و سرمایه و ... همه در کنار یک شرکت ایده پرداز قرار می گیرند.

وی افزود: وجود چنین فضایی در کارخانجات نوآوری موجب هم افزایی اکوسیستم فناوری شده و همه در این فضا هم منفعت می برند و هم به هم منفعت می رسانند و کشور برای توسعه قطعا به افزایش و گسترش چنین فضاهایی نیاز دارد.

در پایان این مراسم از میان ایده های ارسالی، شش شرکت استارت آپی به انتخاب هیات داوران به ارائه ایده های خود پرداختند که در نهایت شرکت استارت آپی "نی نی بان" توانست به عنوان برگزیده این رویداد انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha