• جمعه / ۱۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400041107672
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه ابهر:

صفحات تاریخ پر از اقدامات ننگین و ضدبشری آمریکا است

صفحات تاریخ پر از اقدامات ننگین و ضدبشری آمریکا است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: صفحات تاریخ پر از اقدامات ننگین و ضدبشری آمریکا است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۱۱ تیرماه)، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر به روزهای ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: تیرماه برای ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناک است. حوادثی از ترور، جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش. از ترور رهبر معظم انقلاب تا فاجعه دردناک هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ نفر از خادمان ملت در این ماه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در این ماه شاهد ترور ناجوانمردانه آیت‏‌الله صدوقی نیز بودیم، عنوان کرد: دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ ناو آمریکایی وینسنس، هواپیمای مسافربری ایران را با بیش از ۲۹۰ مسافر هدف قرار داد و آن‏ را ساقط کرد.

خطیب نمازجمعه ابهر با یادآوری اینکه این اقدام در روز روشن و به‏ طور آشکار انجام و به شهادت همه مسافران بی‌گناه منجر شد، ادامه داد: رژیم تروریست آمریکا مدتی بعد به فرمانده این ناو مدال افتخار داده و او را تشویق کرد. این کار، یکی از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیای غرب و بسیاری از کشورها روبه‏‌رو شد.

امام جمعه ابهر با یادآوری این مطلب که جنایات آمریکا به این جنایت محدود نمی‏‌شود، تصریح کرد: صفحات تاریخ پر از اقدامات سیاه و ننگین ضد حقوق بشری است که روشن‏‌ترین نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا علیه سیاه‌پوستان است.

رحیمی به تشریح مناسبت ۲۵ ذی‌القعده (روز دحوالارض) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شب ۲۵ ذیقعده که شب سه‌شنبه است، شب احیا و عبادت بوده و روز دحوالارض نیز یکی از آن چهار روز است که در طول سال به فضیلت روزه ممتاز بوده و در روایتی روزه‌اش مثل روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha