• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400041207867
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کارشناس ارشد مشاور تحصیلی اعلام کرد:

رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور

رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور

ایسنا/اردبیل مسئول مشاور تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور با تاکید بر همراهی خانواده‌ها از الزامات کسب موفقیت در این ماراتن علمی است.

کیانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در آستانه کنکور به عنوان یک رویداد مهم علمی باید در کنار کاهش استرس،‌ خودباوری خود را تقویت کرده و بیشتر به موفقیت‌های پیش رو با تکیه بر علوم و مهارت خود توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کنار عوامل ژنتیکی، تربیتی و کسب تجربیات مهم آنچه که در جلسات کنکور به کاهش استرس منجر می‌شود، دقت در تکنیک‌های فنی و دقیق برای بهبود شرایط مغز و همچنین حفظ آرامش است که در این زمینه بهتر است داوطلبان کنکور در بدو ورود به سالن جلسه نفس کشیدن عمیق و آرام را مد نظر قرار دهند.

مسئول مشاور تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در کنار تمرکز بر تنفس و نفس کشیدن عمیق، آنچه که در کنترل استرس حائز اهمیت است شمارش معکوس اعداد زوج یا فرد است که به نوعی به دانش‌آموزان آرامش و اطمینان خاطری می‌دهد تا با یادآوری تصاویری زیبا از زندگی و تجربیات دوران نوجوانی بتوانند بر استرس غلبه کنند.

کیانی ضرورت همراهی درست خانواده‌ها را در کاهش این عنصر استرس و اضطراب یادآور شد و افزود: در کنار تسلط بیشتر بر محیط پیرامونی جلسه آزمون، بهتر است حس خوب و اعتماد به نفس از سوی والدین به فرزندان تزریق شده و آنها با خیال راحت و به دور از تنش‌های پیرامونی بتوانند در سر جلسه کنکور حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عامل استرس می‌تواند بر حافظه کاری افراد تأثیرگذار بوده و عوارض ناخوشایندی را بر تمرکز آنها بگذارد که شایسته است با کاهش اضطراب و استرس به بهبود عملکرد مغز کمک کنیم.

کارشناس و مشاور تحصیلی مدارس اردبیل اضافه کرد: قبل از حضور در جلسه کنکور بهتر است با یک غذای سبک و صبحانه مناسب همراه با شرایط خواب مطلوب روزانه به دور از استرس در سر جلسه آزمون حاضر شده و هرگونه تغییرات ناگهانی را از خود دور کنیم.

کیانی بیان کرد: در مسیر انتقال دانش‌آموزان به محل آزمون والدین نیز از تاکیدات استرس‌زا به ویژه تاکید موارد بهداشتی و وسواس خاص در این زمینه پرهیز کنند تا دانش‌آموزان و داوطلبان با آرامش کامل در سر جلسه حاضر شده و دستورالعمل‌های بهداشتی را با خیال راحت رعایت کنند.

وی ادامه داد: قطعا استرس کارکرد کنکوری‌ها را در پاسخگویی به سوالات پایین می‌آورد و بهتر است داوطلبان کنکور از پاسخگویی به سوالاتی آزمون خود را آغاز کنند که علاقه‌ای وافر به آن درس داشته و با تسلط می‌توانند به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha