• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400041207938
  • خبرنگار : 71626

انتشار «۳۰ ثانیه روانشناسی» و «۷/۵ درس درباره مغز»

انتشار «۳۰ ثانیه روانشناسی» و «۷/۵ درس درباره مغز»

کتاب «۳۰ ثانیه روانشناسی» نوشته کریستین جارت و سایر نویسندگان با ترجمه به‌یان رفیعی و «۷/۵ درس درباره مغز» نوشته لیزا فلدمن بارت با ترجمه میرجواد سیدحسینی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «۳۰ ثانیه روانشناسی» نوشته کریستین جارت و سایر نویسندگان با ترجمه به‌یان رفیعی در ۲۰۰ صفحه با قیمت ۴۵هزار تومان توسط نشر پارسه منتشر شده است. 

در نوشته پشت‌ جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب سریع‌ترین راه ممکن برای فهم پنجاه نظریه شاخص و تاثیرگذار در روانشناسی است. نویسنده مهم‌ترین اطلاعات لازم درباره هر نظریه را در نهایت اختصار اما به زبانی روشن و آسان‌فهم در دسترس خواننده گذاشته است. ویژگی کتاب حاضر این است که برخی نظریه‌های مهم اما کمتر شناخته‌شده در ایران را در کنار نظریه‌های مشهورتر گذاشته و خواننده را متوجه اهمیت آن‌ها می‌کند. 

همچنین کتاب «۷/۵ درس درباره مغز» نوشته لیزا فلدمن بارت با ترجمه میرجواد سیدحسینی در ۱۹۲ صفحه توسط نشر یادشده منتشر شده است. 

در یادداشت پشت ‌جلد این کتاب نیز آمده است: لیزا فلدمن بارت، دانشمند نامدار اعصاب، در هفت مقاله کوتاه (به‌علاوه بخشی کوتاه درباره نحوه تکامل مغز) با بیانی سرگرم‌کننده و آسان‌فهم، درس‌هایی از خطوط مقدم پژوهش‌های علم اعصاب ارائه می‌دهد که باعث گسترش افق فکری و افزایش شناخت‌مان از این عضو پیچیده و شگفت‌انگیز بدن می‌شود. در این اثر خواهیم آموخت که مغز چگونه تکامل یافته، به چه ترتیبی ساختاربندی شده (و چرا اهمیت دارد) و چگونه فعالیت‌های شما را می‌آفریند. همچنین خواهیم آموخت که برای شناخت دقیق رفتار خود باید افسانه‌های رایجی چون «مغز خزنده» و نبرد بین «عقل و احساس» یا حتی طبیعت و تربیت را فراموش کنیم.

این کتاب هم حس کنجکاوی خوانندگان عام را برانگیخته و هم نزد دانشمندان برجسته و کارآزموده محبوب شده است؛ کتابی سرشار از شگفتی، شوخ‌طبعی و اشارات مهم درباره ماهیت بشر.  فلدمن بارت در کتاب جدید خود دیدگاه‌های چالش‌برانگیز و حیرت‌آوری ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «مغز ما برای اندیشیدن تکامل نیافته است. هدف اصلی پیدایش این عضو بدن، از ابتدا مدیریت منابع فیزیکی و تضمین بقای ما بوده است.» وال استریت جورنال

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha