• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400041208117
  • خبرنگار : 50448

جهش ۷۷ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر

جهش ۷۷ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر

ایسنا/بوشهر ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از جهش ۷۷ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد. 

بهروز قره بیگی در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه ، اظهار کرد: در بهار امسال تراز تجارت در استان بوشهر از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است به گونه ای که ارزش صادرات با احتساب میعانات گازی استان با ۷۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار بوده است. 

وی افزود: به لحاظ حجمی نیز صادرات از گمرکات استان بوشهر ۶ میلیون ۴۷۱ هزار تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را داشته است. 

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: بیشترین حجم صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات، پاکستان، هند، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان و قطر صورت پذیرفته است. 

قره بیگی یادآور شد: همچنین در فصل بهار امسال، ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است. 

وی به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای وصولی دولت از طریق گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همواره در کنار رعایت قوانین و مقررات گمرکی سعی شده در چارچوب این قوانین حقوق مردم مرزدار و نجیب استان بوشهر نیز تضییع نشود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر سیاست کلان گمرک را حمایت از تولید در راستای تقویت صادرات عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، گمرک سعی دارد با اختصاص تسهیلات گوناگون از فعالان تولیدی و تجاری به ‌ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کند.

قره بیگی از تعامل و همکاری  رئیس کل دادگستری و سایر مسئولین قضایی و بازرسی استان با گمرک در راستای تسهیل در فرآیندهای گمرکی و رفع موانع و تسریع در رسیدگی  به پرونده‌های تشکیل شده تشکر و قدردانی کرد. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: ایجاد روحیه همدلی و همکاری و تسهیل امور در حوزه تجارت استان موجب تقویت اقتصاد، رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد شد. 

علی جمادی با تاکید براینکه در این مسیر تمامی نهادهای ذی ربط در تجارت باید بیشترین همکاری را با گمرک داشته باشند، عنوان کرد: در همین راستا دادگستری خود را یار و یاور گمرک و خود را موظف می‌داند در اموری که موجب تقویت اقتصاد و رونق تولید می‌شود مشارکت، همکاری و همیاری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha