• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400041208144
  • خبرنگار : 71454

حمله دختر «بروس لی» به تارانتینو

حمله دختر «بروس لی» به تارانتینو

«شانون لی» با انتقاد از صحبت های اخیر «تارانتینو» درباره پدرش عنوان کرد از این که سفیدپوستان هالیوودی تلاش می کنند به من بگویند پدرم چه کسی بوده خسته شده است.

به گزارش ایسنا، «شانون لی» دختر «بروس لی» اسطوره سینمای رزمی با انتشار مطلبی در هالیوود ریپورتر به صحبت های اخیر «کوئنتین تارانتینو» پاسخ داد که در یک مصاحبه جدید ضمن دفاع مجدد از نحوه به تصویر کشیدن «بروس لی» در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» اظهار کرده که «بروس لی» هیچ احترامی برای بدلکاران هالیوودی قائل نبوده است. 

«شانون لی» که پیش از این و در سال ۲۰۱۹ برای به ارائه تصویری منفی و جنجالی از پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از منتقدان سرسخت «تارانیتنو» بود، در این باره توضیح داد: «واقعا از مردان سفید پوست در هالیوود خسته شده ام که تلاش می کنند به من بگویند بروس لی چه کسی بوده است! چرا تارانتینو به گونه ای رفتار می کند که گویی پدرم را می شناخته و از او متنفر بوده است. این خیلی عجیب است چرا که او هرگز با پدرم ملاقاتی نداشته است. گرچه نیاز به اشاره کردن ندارد که آقای تارانتینو در فیلمش «بیل را بکش» از لباس مشابه بروس لی برای یکی از شخصیت های اصلی استفاده کرد و بسیاری این موضوع را ادای احترامی به بروس لی تصور کردند اما جالب اینجاست که آقای تارنتینو هیچ اسمی از پدرم نبرد».

«شانون لی» که تنها فرزند بازمانده از «بروس لی» است در مطلب خود تاکید کرده است که سفیدپوستان در هالیوود پدرش را فردی مغرور توصیف می کنند در حالی که درکی از این موضوع ندارند که شرایط کار به عنوان یک فرد چینی در هالیوود دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ چگونه بوده است.

  او همچنین عنوان کرد: «از این که مردان هالیوودی اعتماد به نفس و شور و هیجان پدرم را غرور کاذب تلقی می کنند خسته شدم، همان کسانی که در نهایت تصمیم به حاشیه راندن پدرم و نقش او در سینما گرفتند». 

فرزند بروس لی در انتهای مطلبش نیز اضافه می کند: «آقای تارانتینو شما مجبور نیستید بروس لی را دوست داشته باشید و واقعا این موضوع برای من اهمیتی ندارد، شما فیلم هایتان را شاختید و ظاهرا اکنون در حال تبلیغ کتاب اتان هستید، اما به دلیل احترام به فرهنگ ها و تجربه هایی که از آن درکی ندارید، از شما می خواهم از اظهار نظر بیشتر درباره بروس لی دست بردارید و درباره تاثیرات منفی صحبت هایتان بیشتر فکر کنید چرا که دنیای امروز به درگیری و نزاع بیشتر و قهرمانان فرهنگی کمتری نیاز ندارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۲۴

آفرین به شانون لی جونم من که خیلی هم تو هم پدرت رو دوست دارم واقعا بروس لی بینظیر بود خیلی هم مهربان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۶:۴۶

😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😭😭😭😭😭😭😭😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۷:۰۵

درود خلایق هرچ لایق فهم چیز خوبیه ک امروزه همه خودشون رو بلانسبت انسانهایی خوب میزنن ب نفهمی بازیگر خلاق و بسیار عالی بود روحش شادیادش گرامی انسان باید قبل از انتقاد جایگاهشو فراموش نکنه اول از خودت ایراد بگیر بعد از دیگران انتقاد کن درضمن تمام‌فیلماش هیچ‌موقع تکراری نخواهد شد درسته سالها گذشته اما هنوز طرفدار خودشو داره همجوره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۹:۵۱

بروس لی اسطوره ای است که هرگز دوباره تکرار نخواهدشد!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۱:۱۴

اخه ادم بیسواد باید درباره استادی مثل بروسلی اینجور حرف بزنه.اصلا آدم نیس حیف هالیوود همچین الاغی توشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۵:۵۱

اگه بودش طرفو دو شقه میکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۹:۳۶

شخصیت آدمها بعد از این که از دنیا میرن تازه گل میکنه بروس لی رو تمام دنیا میشناسن این فردی که نام بردین کی هست؟؟؟ بزار بعد مرگش مشخص میشه نامدار هست یا نه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۱۰:۰۹

لاغربود بروسلی وقوی ترین مرد دوران بود بی شک محمد علی کلی همه بوکسورها ب پای بروسلی نمی‌رسند اون ی دیوونه تمام عیار بود این مرد احمق هالیوودی چی میگه جمع کن خودتت بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۳:۴۰

استاد بروس لی مرد بی تکرار آفرین به دخترشون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۸:۵۳

مرسی خانوم شانون شمابانهایت احترام جوابشودادین اگه من بودم بااین جوردیگه ای برخوردمیکردم واقعااین چی میدونه که بروس لی کیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۱۳:۲۷

درود بر روان پاک فیلسوف بزرگ آقای لی ودرود به تنها یادگارشان ..لعنت خدا بر حسودان که همه جا مایه‌آزارند..بروس لی نیاز به هیچ توضیحی ندارد خورشید آمد دلیل‌خورشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۳۹

ما دو اسطوره داشتیم که یکی عبدلباسط بود که دیگه مثل اون نمیاد و یکی بروس لی بود که مثلش نمیاد دیگه. تو بوزینه دیگه کی هستی که از دهن کثیفت اسم بروس لی میاد بیرون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۰

عالی بود👍Bravo

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۱۴:۲۶

اگه بودبروسلی ک عالی بکد حاظربودم اگه یک روز هم تواین دنیازنده ام یک روزم بابروسلی باشه این مردیکه بلدنیست حرف بزنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۱۸:۴۹

واقعا الان این چه ربطی به موضوعات اصلی مملکت مون داره ، یکم به فکر منافع ملی باشیم تا کسی که اصلأ به ما فکر هم حتی نمی‌کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۲۳:۲۲

شانون لی عزیز ضرب المثل ما ایرانیان طلا که پاک است چه منتش به خاکه.مصداق پدر فقید شماست.🌷

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۸ ۲۳:۲۴

بروسلی واقعا بی نظیر بوده من که ازش خیلی راضیهم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۰۲:۵۰

بروسلی واقعا یک اسطوره بود که نمیشه با یک کارگردان ویاعیره...مقایسه کرد روحش شاد.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۵ ۱۹:۲۳

سلام نظر من اینه که بروسلی یک اسطوره تکرار نشدنی در جهانه و مثل اونو اصلا نمیشه پیدا کرد و باید بگم بروسلی هیچ جایگزینی نداره.بروسلی یک انسان و یک رزمی کار برتره آفرین به شانون لی که این قدر خوب از پدرش دفاع کرد.باید بگم بهتره تارانتینو خفه بشه چون اون فقط داره به آقای لی حسودی میکنه.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۶ ۰۷:۲۴

من واقعا نمی دونم این چه نوع نوشتنیه. کتاب اتان؟ واقعا کتاب اتان یعنی چی؟ خب بنویس کتابتان دیگه. یه کم روی املای خودتون تمرین کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۰۰:۲۸

من دوباره سریال داستان بورسلی از شبکه تماشا دیدم.دوباره خاطرات بورسلی برام زنده شد.خدا رحمت کنه روحش شاد باشه.