• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400041208183
  • خبرنگار : 50165

در اولین سلسله نشست رویداد «دیدار» مرکز منش جهاددانشگاهی زنجان عنوان شد؛

کیفیت؛ راز ماندگاری برندها در بازار

کیفیت؛ راز ماندگاری برندها در بازار

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گل‌های دشت آندیا در زنجان گفت: کیفیت، راز ماندگاری یک برند در بازار است.

ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و استفاده هرچه بیشتر جوانان و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهی است.

در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای حوزه جوانان بر عهده دارد.

برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از قبیل رویداد «دیدار» در قالب بازدید حضوری از تجربیات موفق کارآفرینی، یکی از برنامه‌های تدوین شده است که شرکت «گل‌های دشت آندیا» با برند «حاج‌نوروز عطار» اولین میزبان رویداد «دیدار» جهاددانشگاهی استان زنجان بود.

در این دیدار مدیرعامل شرکت گل‌های دشت آندیا در رابطه با این شرکت، اظهار کرد: از دهه هشتاد با گسترش فعالیت خانوادگی که عطاری بود، این شرکت راه‌اندازی شد. آندیا نام قدیم زنجان بوده و نام شرکت به دشت زنجان و گیاهانی که در آن می‌روید، اشاره دارد. شرکت گل‌های دشت آندیا در بحث بسته‌بندی داروهای گیاهی و ادویه‌جات فعالیت می‌کند.

مرتضی عزیزپور با اشاره به فعالیت غیرمستقیم ۸۵ نفر با این شرکت و فروشگاه‌های آن در سطح استان، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز  قریب به ۴۰ نوع محصول در این شرکت برای بسته‌بندی هستیم. پیش‌تر نیز نشان ایزو و برند حلال را برای محصولات دریافت کردیم و در منطقه شمالغرب مبتکر ۱۵ نوع ادویه ترکیبی هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۵۰ نوع گیاه از سطح استان زنجان وجود دارد که مورد مردم قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر این شرکت در بخش ادویه در حال اخذ مجوز برای ۳۵ محصول است و در بخش دمنوش‌ها نیز ۱۰ قلم کالا بسته‌بندی می‌شود.

این فعال حوزه گیاهان دارویی تصریح کرد: در بخش ادویه، تامین ماده اولیه و ماده موثره برخی از گیاهان معطر از داخل استان و برخی دیگر از سایر استان‌ها است ولی ادویه‌هایی مانند زردچوبه که خواستگاه آن ایران نیست، از دیگر کشورها وارد می‌شود. در حوزه مراوده با دیگر استان‌ها فعال بوده و برای صادرات دیگر شرکت‌ها نیز بسته‌بندی صادراتی انجام می‌دهیم و در بازار استان نیز تامین‌کننده و پشتیبان گیاهان دارویی هستیم.

مدیرعامل شرکت گل‌های دشت آندیا یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و کم‌آبی در برخی نقاط استان، کشت گیاهان دارویی جایگزین مناسبی است. امسال در دو مزرعه به صورت پایلوت کدوی پوست‌کاغذی کشت کردیم و امیدواریم در سال‌های آتی زمین‌ها و مزارع به سمت کشت گیاهان دارویی حرکت کند.

عزیزپور در رابطه با بحث عرق‌گیری و یا گلاب‌گیری در استان زنجان، عنوان کرد: گلاب‌گیری نیازمند ماده اولیه در حجم بالا است که هنوز این میزان تولید محقق نشده ولی برای پایان سال‌جاری و یا اوایل سال آینده به دنبال ایجاد خط تولید فرآوری گلاب هستیم.

وی با بیان اینکه اقلیم، وسعت خاک و خودرویی گیاهان دارویی نعمتی برای کشور است و خوشبختانه برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، جهاددانشگاهی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اقدام به توسعه کشت گیاهان دارویی کرده که می‌تواند به افزایش اشتغال استان در این بخش کمک کند.

موسس برند حاج‌نوروز عطار، کیفیت را راز ماندگاری یک برند در بازار دانست و خاطرنشان کرد: برند ثبت‌ شده و دارای کد ثبت، راه را برای سوءاستفاده سودجویان می‌بندد و این مسئله بیشتر در حوزه بسته‌بندی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل برند و کیفیت محصول می‌تواند از هرگونه سوءاستفاده محصول جلوگیری کرده و مشتری را به صورت انحصاری جذب و نگه دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرتضی عزیزپور، مرحوم حاج نوروز عطار متولد ۱۲۹۰ هجری‌شمسی بود و تحصیلات حوزوی داشت. وی همچنین خطاط بود و این هنر را در نزد میرزا ابراهیم زرین‌قلم زنجانی آموخته بود. بین سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ به عنوان معلم پایه دوم ابتدایی در دبستان توفیق فعالیت داشت و در بازار نیز به عنوان کتاب‌فروش کار می‌کرد ولی به دلیل علاقه به داروهای گیاهی و عطاری و مطالعات بسیار و گسترده در این حوزه، زیر نظر اساتید دوران خود، عطاری را آموخته و از سال ۱۳۲۳ عطاری خود را افتتاح کرد و تا سال ۱۳۷۳ (۵۰ سال)، خود در مغازه حضور داشته و در بازار فعالیت می‌کرد. وی در سال ۷۳ به علت کهولت سن امکان فعالیت بازاری را نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.