• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400041208269
  • خبرنگار : 50024

وضعیت کرونا در البرز هنوز قرمز نشده است

وضعیت کرونا در البرز هنوز قرمز نشده است

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر رنگ تهران و چالوس قرمز شده و بدون شک نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ البرز با آنها منجر به شرایط سخت کنترلی در البرز می‌شود.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی البرز اظهار کرد: خوشبختانه هنوز رنگبندی استان تغییر نکرده و به جز طالقان و اشتهارد که زرد هستند، مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: البته از لحاظ تعداد بستری‌ها و مراجعه حضوری نسبت به هفته با افزایش مواجه بودیم ولی این افزایش به حدی نبوده که رنگ قبلی را تغییر دهد.

وی توضیح داد: بدون شک اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند شاید بتوانیم وضعیت را به همین شکل نگه داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رنگ تهران و چالوس قرمز شده و بدون شک نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ البرز با آنها منجر به شرایط سخت کنترلی در البرز می‌شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه برای پیشگیری از تکرار مجدد شرایط بحرانی در البرز آیا لازم نیست برخی محدودیت‌ها در خصوص تعطیلی صنوف مجددا اعمال شود، اضافه کرد:  تصمیم گیری در این خصوص با  ستاد ملی کرونا است ولی از مردم درخواست می‌شود لااقل پروتکل‌های رنگ نارنجی را به درستی رعایت کنند.

بابایی با اشاره به فعالیت رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی توضیح داد: این دو مکان تاثیر به سزایی در افزایش آمار ابتلا به کرونا دارند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود در شرایط  فعلی تا جایی که می‌توانند از رستوران‌ها به ویژه آنهایی که فضای بسته دارند استفاده نکنند و غذا را به شکل بیرون بر تهیه کنند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عروسی، عزا و ... بعید است از مردم درخواست می‌شود از برگزاری چنین مراسمی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه قدرت شیوع کرونای دلتا ۴۰ درصد بیشتر سویه‌های قبلی است، گفت: اگر عادی انگاری وضعیت در البرز به همین شیوه ادامه داشته باشد، ما هم گرفتار رنگ قرمز خواهیم شد.

این مسئول در پاسخ به اینکه چرا فرایند واکسیناسیون در البرز اینقدر کند پیش می‌رود، اضافه کرد: بحث واکسناسیون در البرز بخشی از فرایند کل کشور است و هر زمان سهمیه‌ای به استان تعلق گرفته، تزریق با سرعت انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha