• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400041208427
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۲ تیر

توصیه‌ای درباره سفرهای تابستانی/حواشی حملات اخیر در سوریه و عراق/فیلترینگ و رویکرد مجلس

توصیه‌ای درباره سفرهای تابستانی/حواشی حملات اخیر در سوریه و عراق/فیلترینگ و رویکرد مجلس

وضعیت کرونا در کشور/ روابط ایران و عربستان/حملات اخیر در سوریه و عراق از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، شرایط کرونایی کشور و توصیه رییس جمهور به مردم مبنی بر به تاخیر انداختن سفرهای تابستانی از موضوعات خبرسازو پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از مردم خواست که در تابستان برای سفرها مراعات کنند و به مناطق قرمز و نارنجی نروند و سفرهای تابستانی را به تاخیر بیندازند و تردد به اماکن عمومی، مراکز خرید، تجمعات و دورهمی ها را مراعات کنند تا بتوانیم جلوی انتقال این ویروس به ویژه نوع جدید هندی آن را بگیریم.

روحانی با بیان اینکه در موضوع واکسن در کشور شرایط روز به روز بهتر می‌شود، گفت: اگر کشورهایی که با آنها قرارداد بسته‌ایم و حتی پول آن را هم پرداخت کرده‌ایم واکسن را در اختیار ما می گذاشتند الان شرایط بهتری داشتیم.

همچنین شیوع ویروس کرونا در استان سیستان وبلوچستان نگرانی های بسیاری را در پی داشته است که در همین رابطه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر بستن  مرزهای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت که امروز از وزیر بهداشت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا خواستم که یک هفته دیگر استان سیستان و بلوچستان را تعطیل کند.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس هم با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: متاسفانه به دنبال شیوع نوع جدید کرونا در هندوستان و پاکستان شاهد ورود نوع دلتا کرونا به استان سیستان و بلوچستان که در تیررس خطر قرار دارد، هستیم. وضعیت استان از مرز قرمز گذشته است و دولت باید توجه ویژه ای برای کنترل این بیماری به استان داشته باشد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اقدامات وزارت خارجه پس از شیوع کرونا و واردات واکسن

ابراز نگرانی نماینده چابهار نسبت به تشدید کرونا و کُندی واکسیناسیون

***

در حوزه  سیاست خارجی و دیپلماسی هم اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان درباره استقبال از گفت و گو با ایران از جمله اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

فیصل بن فرحان با بیان این که ریاض از گفت‌وگو با تهران استقبال می‌کند، به شرطی که تهران ثابت کند امنیت و ثبات در منطقه را تضمین کند، خاطرنشان کرد که وضع عربستان و ایران درخصوص گفت‌وگوهایی که میان این دو کشور در عراق اتخاذ کردند مثبت بود و امیدوارم این گفت‌وگو ها صفحه جدیدی با ایران باز کند.

مجید تخت روانچی هم در نامه ای به رئیس شورای امنیت به اتهامات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران پاسخ داد و ضمن رد این اتهامات تاکید کرد که ایران در هیچ حمله مسلحانه‌ای علیه آمریکا در عراق، دخالت مستقیم یا غیرمستقیم نداشته است.

لازم به توضیح است که نماینده آمریکا در سازمان ملل اخیرا در توجیه حملات هوایی به شبه نظامیان عراق و سوریه در نامه ای شورای امنیت سازمان ملل را از این حملات مطلع کرده مدعی شده است که نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران در سوریه و عراق را تحت حملات هوایی قرار داده است.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در خصوص حملات اخیر در سوریه و عراق به تهران پیامی داده است مبنی بر اینکه حملات اخیر در سوریه و عراق با هدف افزایش تنش نبوده بلکه برای ایجاد بازدارندگی انجام شده است.

رویکرد دولت سیزدهم در قبال برجام هم از موضوعاتی بود که  رضا نصری کارشناش ارشد مسائل بین الملل به آن پرداخت و تاکید کرد: اگر وزیر امور خارجه بعدی رویکردی «ضد تحریم و طرفدار برجام» نداشته باشد،حتی رابطه راهبردی با چین و روسیه هم به شدت تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

برخی اخبار دیگر مرتبط با مذاکرات و برجام را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مذاکرات وین به نتیجه برسد ایران فیلم دوربین‌های نظارتی را به آژانس نشان می‌دهد

تلاش سخنگوی کاخ سفید برای کوچک شمردن چالش‌های حصول توافق با ایران در وین

آمریکا هرچه زودتر تصمیم خود را برای بازگشت به برجام بگیرد

***

در پی انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  به ریاست قوه قضائیه در حکمی از سوی مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی ضمن تبریک به اژه ای، اعلام کرد که سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به دستگاه قضاء در راستای تعمیق تفکر اسلامی برای پیشگیری از جرائم و مفاسد و همچنین ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم عزیز میهن اسلامی و دستیابی آسان و رایگان ایشان به دستگاه قضایی از طریق پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور آماده است

سردار سرلشکر پاسدار صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم در پیامی به همین منظور تاکید کرد که حرکت مؤثر، سازنده و مقتدرانه قوه قضائیه در مبارزه با فساد امید آفرین است.

سیدحجت الله علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه هم ضمن تبریک به رییس جدید قوه قضاییه برای همکاری کامل و همه‌جانبه پژوهشگاه قوه قضاییه درجهت انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله در راستای تحقق اهداف متعالی قوه‌قضاییه اعلام آمادگی کرد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دیگر موضوعات پربحث این روزهاست که جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دراین باره تاکید دارد، هیچ جای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بحث فیلترینگ یا محکوم کردن افرادی که از فیلترشکن استفاده می کنند، نیامده و مردم به نظرات افراد مغرض توجه نکنند.

همچنین گزارش ایسنا به مناسبت سی و سومین سالگرد هدف قرار گرفتن هواپیمای ایرباس آ ۳۰۰ با شناسه پرواز IR۶۵۵ از سوی ویلیام راجرز، فرمانده ناو وینسنس بر فراز خلیج فارس و پر پر شدن حدود ۳۰۰ انسان بی گناه با عنوان "خون بازی ایرباس در خلیج فارس"  از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha