• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400041208452
  • خبرنگار : 71496

اردوغان: در لیبی، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان هستیم و خواهیم ماند

اردوغان: در لیبی، عراق، سوریه و جمهوری آذربایجان هستیم و خواهیم ماند

رئیس جمهوی ترکیه تاکید کرد که کشورش در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و شرق دریای مدیترانه حضور دارد و این حضر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی که هنگام بازدید از یک کارگاه ساخت تانک در شهر ساکاریا واقع در شمال غرب این کشور داشت، تاکید کرد: ترکیه در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و شرق دریای مدیترانه حضور دارد و این حضر ادامه خواهد داشت.

اردوغان اظهار کرد: ترکیه حقوق قانونی خود را خواهد گرفت و در تمامی آب‌های خود به ویژه شرق مدیترانه و اطراف قبرس حفاری انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تاریخ تعیین شده در ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهند شد.

او در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی اپوزیسیون ترکیه درباره همکاری با قطر، تاکید کرد که مالکیت کارگاه متعلق به وزارت دفاع است و برای کشور باقی خواهد ماند.

اردوغان افزود: قطر در تامین مالی این کارگاه به میزان ۴۹ درصد مشارکت دارد و هر کسی که مدعی است کارگاه فروخته شده آن هم به طرف‌های خارجی، دروغگو است.

او ادامه داد: میراث بزرگی که ما برای نسل‌های آینده باقی خواهیم گذاشت، اقدامات، خدمات و سرمایه‌گذاری‌های ما در صنایع دفاعی همانند تمامی زمینه‌ها است.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه گفت: جدیدترین دروغی که رهبر اپوزیسیون منتشر کرده این است که ترکیه تعدادی دانشجوی قطری را بدون امتحان ورودی در دانشکده‌های پزشکی پذیرفته است، ما ضمن تاکید بر نادرست بودن این ادعا از مخالفان می‌خواهیم ادعاهای خود را ثابت کنند.

ترکیه و قطر دو شریک استراتژیک هستند که در مسایل متعددی با یکدیگر همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و روابط این دو در چند سال اخیر در تمامی زمینه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

این دو کشور علاوه بر روابط تجاری و اقتصادی، در مورد بیشتر مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رویکردهای نزدیکی با هم دارند و این رویکردها پس از بحران منطقه خلیج فارس و حمایت آنکارا از دوحه در ژوئن ۲۰۱۷ به شدت تقویت شد.

همکاری‌های نظامی آنکارا-دوحه از مهمترین همکاری‌ها برای دو طرف است.

در همین راستا قطر اکتبر گذشته یک رزم‌ناو ساخت یک شرکت ترکیه‌ای را در قالب قراردادهای نظامی دو طرف و یک توافقنامه دفاع مشترک خریداری کرد.

همچنین وزارت دفاع قطر مارس گذشته چند توافقنامه برای همکاری‌های دوجانبه با ستاد کل ارتش ترکیه امضا کرد.

علاوه بر اینها ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ نیز در دوحه دفتر فرماندهی نیروهای مشترک دو کشور با حضور فرماندهان ارشد نظامی دو کشور افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۱۷:۳۹

زیادی دم درآوردی، مواظب باش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۴

بالاخره هر دیکتاتوری یک جا را پیدا می کند که توش بماند..!!! آذربایجان... عراق...سوریه... یمن... افغانستان... لیبی!!! همه هم در فکر اسلام عزیز هستند!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۱۸

یاشاسین ، اینو بهش میگن رهبر ، هم برای مردم خودش و هم برای مظلومان جهان ، خداحفظش کند ، کارش درسته ، دل شیر هم داره ، در سوریه و قره باغ روی ارامنه متجاوز و روسیه و بشار را کم کرد و در لیبی هم روی خیلی ها را کم کرد ، در مدیترانه هم روی یونان و فرانسه را کم کرده ، ای کاش ماهم بجای حسن بیگ ، یک اردوغان (رجب بیگ ) داشتیم ..

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۹:۵۵

درست صحبت کن رجب بیگ چیه ،. بگو رجب پاشا.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۰:۳۹

چه زدی داعش توی ترکیه تشکیل شد و آموزش دید نفت ش رو به ترکیه فروخت داعش زن های سوریه و عراقی ها رو به ترکیه می داد و ترکیه به عنوان کالای جنسی می فروخت مردم سوریه عراق از ترکیه متنفر هستند و کالاهای ترکیه تا حالا ده بار تحریم کردن از فاجعه که توی لیبی رقم زد که نگم برات

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۲۲

این ار دوغان کثیف

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۳۸

باسلام،بااین اعترافات واظهاربیانات جناب اردوغان خونخوارمتجاوز،شک وتردیدکسانیکه دررویاهایشان،به چشم یک مسلمان به او وهمدستان آدمکش ومتجاوزشان،داشتندبه یقین تبدیل شدکه اینان هیچ فرقی بااجدادشیعه کش ومسلمان کش که درایران زمین چه ستمها نموده وخونهاریخته بودند،ندارند؛باتشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۳۹

اه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۴۰

اردوغان جلاد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۳:۵۵

امپراطور اردوغان حامی مظلومان حامی مسلمانان جهان ای مختار زمان خدا حفظت کند دشمنانت زیادند حامیان ارمنستان هستند اما اسلام شکستشون میده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۰:۱۲

اردوغان هم میخواد مثلا مثل ایران هم پیمان نظامی در منطقه خلق کنه ولی همه از نقش مخرب ترکیه در غرب آسیا مطلع هستند و روزی ضربه این اقدامات نابخردمندانه را خواهد دید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۰:۳۲

خیلی عالی ایران هم بایمن شریکی کارخانه هواپیماسازی درس میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۴

البته اونجا کارخانه هست نه کارگاه، آقای عقده ای

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۲:۲۲

بالاخره اردغان نواده چنگیز خان مغول هستش ما نباید فراموش کنیم که قوم مغول با ایران چه کارها که نکرد و تمدن روم شرقی وبیزانس که بیش از هزار سال قدمت داشت رو نابود کرد والان تبدیل شده به ترکیه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۱:۲۲

جواب بیست ساعت ۲۲؛۱۲ شما نوادگان محمود افغان پشتون و طالبان بهتره به جای دشمنی با ترکیه به فکر کشور خودتون باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۰:۵۵

هرجای که ترکیه باشدامنییت وصلح خواهدبود۰۰۰۰

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۲:۲۶

در راستای تسخیر اروپا و بالاخص وین (داغ تا قیامت بدل مانده ترکان)از ساحل مدیترانه اردروغان توپ پینگ پنگ دروکرد که به رزم‌ناو فرانسه و روسیه خورد و شرمنده شد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۵:۱۴

مردیکه بول هوس معلوم نیست با کی هستی ازکی دفاع میکنی نه دوستیت معلومه نه دشمنیت.با گرگ گوسفند میبری با چوپون هوارهوارمیکنی.خدا عاقبت ما ایرانی ها را باهمسایه بی غیرتی مثل تو به خیر کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۰۷:۵۷

سلام ایران بايد بیشتر از پیش حواسش به ترکیه اردغان باشد....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۶

اردوغان پشت مسلمانان هست ازطرفی بااسرائیل هست و کاری به کشتار مسلمانان چین نداره... این فقط فکرش انگلیسی و افکارنئو عثمانی و امپراطوری توهمی عثمانی داره... اگر فکر مسلمانان هست چرا نمیره چین نیرو بریزه؟؟باکو هم بخاطر خط ترانزیت بودش...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۲:۲۷

اردوغان باهمسرش صاحب چندین کاواره باگردش مالی زیاداست ودرظاهرمجبوراست تظاهربه اسلام کند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۲:۵۲

کور شود هر که چشم قدرتمند شدن ترکیه رو ندارد .اردوغان کار درست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۳:۴۰

چرا از قدرت گرفتن ترکیه بعضی ها ناراحت میشن .حسادت میتونه دلیلش باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۵:۴۶

خدا ترکیه را نگه دارد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۶:۵۸

به کوری چشم دشمنان ترکیه و اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۱:۰۶

درود بر شرف اردوغان حامی مظلومان جهان این طبیعی نژاد پرستا بدو بیرا بگن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۳:۰۴

ترکیه حق دارد هر کاری بکند در دنیا و منطقه و حواسش به کشورهای همسایه هم باشد که هیچ کشور همسایه ای قدرتمند شدن ترکیه را نمیخواد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۳:۳۲

ترکیه کشوری فقیر و تهی از منابع طبیعی است و باکشورهایکه ازنظر قدرت ضعیف هستن و منابع نفتی زیادی دارند دران کشورها حضور دارد چرا در ایران جرات حضور ندارد. آذربایجان کشوری ضعیف ولی پرمنابع قطر ضعیف و پرمنابع عراق بسیار ضعیف و آشفته همچنین سوریه پس واضح است که در این کشورها حضور داشته باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۲۳:۳۸

خدا اردوغان را برای جهان اسلام حفظ کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۱:۲۷

شما ها هم به جای حسادت. بهتره اوضاع ایران رو سر و سامان بدید.از کرونا گرفته تا قطعی برق و آب و غیره.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۲:۳۲

خخخخ اردوغان وحامی مظلومین یامسلمانان .راس میگی حامی مسلمانانی هست که منفعت دارن براش.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۰:۱۲

کوتوله ای که ادای آدم بزرگارو درمیاره کوچیکی خیلی اردوغان.فعلا اوضاع داخلیتوسامون بده تا بعد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۰۰:۱۶

تنها شخصی که در تاریخ تو (اردوغان)و اسرائیل رو شناخت هیتلر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۴ ۲۳:۲۱

یاشاسن تورچیه یاشاسن آذربایگان