• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400041208608
  • خبرنگار : 90047

مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان - ترکیه

نایب‌قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان ناشنوای ایران

نایب‌قهرمانی تیم کشتی فرنگی جوانان ناشنوای ایران

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوای کشورمان با کسب ۱مدال طلا ، ۱ نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان دست یافت.

به گزارش ایسنا، در پایان‌ مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی ناشنوایان در رده سنی جوانان که از امروز شنبه ۱۲ تیر در استانبول ترکیه برگزار شد، تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، نقره و برنز نایب قهرمان شد و تیم‌های روسیه و ترکیه در جایگاه اول و سوم قرار گرفتند.

در این مسابقات، امیرمحمد قلی‌نیا در وزن 87 کیلوگرم به مدال طلا، مجتبی مالک‌آبادی در وزن 63 کیلوگرم به مدال نقره، مصطفی یحیایی در وزن 60 کیلوگرم و علی وطن‌پرست در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز قهرمانی جهان دست یافتند.

در رقابت‌های قهرمانی جهان کشتی فرنگی ناشنوایان و در وزن ۵۵ کیلوگرم علی وطن‌پرست در دور اول برابر کشتی‌گیر قزاقستان نتیجه را واگذار کرد اما در دور دوم برابر ورزشکار اوکراین با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید.

وی در مسابقه ماقبل فینال نتیجه را به حریف روسی واگذار کرد.

وطن‌پرست همچنین به حریف قزاقستان دیدار را واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مصطفی یحیایی در اولین دیدار خود برابر حریف بلاروس با نتیجه ۱۲ بر ۴ به برتری رسید، وی در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۷ حریف قرقیزستانی را شکست داد، یحیایی در دور سوم برابر ترکیه شکست خورد و در دور چهارم با برتری ۷ بر ۳ برابر حریف قزاقستانی به مدال برنز رسید.

در ادامه این رقابت‌ها و در وزن ۶۳ کیلوگرم مجتبی مالک‌آبادی دیگر نماینده ایران در دور اول برابر کشتی‌گیر روسیه شکست خورد، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر حریفی از اوکراین را مغلوب خود کرد، در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر برابر قرقیزستان به برتری رسید.

مالک‌آبادی در دور چهارم برابر کشتی گیر ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره قهرمانی جهان دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم شهاب رحیمی دیگر نماینده ایران در دور اول برابر کشتی‌گیر آذربایجان ضربه فنی شد و برابر حریف روسی نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز عرفان عبدغیور در دور اول با ضربه فنی دیدار را به حریف آذربایجانی واگذار کرد، در دور دوم نیز با شکست برابر حریف خود از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم امیرمحمد قلی‌نیا در دور اول کشتی‌گیر قزاقستان را ضربه فنی کرد، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۵ حریف روسی خود را شکست داد، وی در دور سوم کشتی‌گیر ترکیه را ضربه فنی کرد و به مدال طلا قهرمانی جهان دست یافت. 

 این رقابت‌ها از فردا یکشنبه ۱۳ تیر در بخش بزرگسالان پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha