• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041308702
  • خبرنگار : 50441

مدافع قشقایی شیراز:

خواستار بازیهای جوانمردانه هستیم

خواستار بازیهای جوانمردانه هستیم

ایسنا/فارس مدافع تیم فوتبال قشقایی شیراز، اصلی ترین نگرانی این باشگاه را قربانی شدن جوانمردی، در بازی‌های آخر این فصل لیگ دسته یک فوتبال ایران دانست.

تیم قشقایی هفته گذشته توانست در یک بازی خارج از خانه، با گل دقایق پایانی امین هاشمی فرد به یک امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

هاشمی فرد درباره آن مسابقه به ایسنا گفت: آن شب حریف اصلی ما گرمای شدید شهر اهواز بود. حتی من که اهل خوزستان هستم، آن شب خیلی اذیت شدم اما بازیکنان حریف که به طور مداوم در همان هوا تمرین می کنند، دیگر به آن شرایط عادت دارند. با این حال توانستیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با اینکه می توانستیم حتی پیروز میدان باشیم، اما با توجه به شرایط حساس جدول، همین یک امتیاز هم برایمان خوب بود.

این بازیکن ۲۹ ساله، عملکرد تیمش در مسابقات این فصل را ستودنی دانست و گفت : باید به مدیریت و کادر فنی قشقایی تبریک گفت که شجاعت به خرج دادند و جوانگرایی بی سابقه ای را در لیگ یک انجام دادند. هیچ تیمی را در این سطح نمی توانید پیدا کنید که اینچنین دست به جوانگرایی زده باشد. البته خب این کار، تاوانی هم برایمان داشت و آن هم امتیازات زیادی بود که به خاطر بی تجربگی بچه ها از دست دادیم. به هر حال هدف نخست باشگاه، ماندن در لیگ یک بود که انشالله به این هدف خواهیم رسید.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا تیم قشقایی در مقابل تیم های بزرگ نتایج بهتری گرفته اما در مقابل تیم های کوچک عملکرد خوبی نداشته، گفت: خیلی ها این موضوع را به بی انگیزگی بازیکنان یا دست کم گرفتن رقبا ربط می دهند اما برداشت من چیز دیگری است. به اعتقاد من، ما به این دلیل مقابل تیم های بالای جدولی بهتر بازی می کنیم که آنها کمتر به حاشیه می پردازند و فوتبالشان را بازی می کنند. اما تیم های ته جدولی بیشتر به دنبال حاشیه هستند و چون تیم قشقایی بازیکنان و مربیان با اخلاق و آرامی دارد، گاهی چوب این بی حاشیه بودن را می خورد و اسیر حواشی رقبا می شود. بنابراین اگر تیم های پایین جدولی با رفتارهای غیرفوتبالی جو بازی ها را خراب نمی کردند، مطمئن باشید نتایج بهتری در مقابل آنها کسب می کردیم.

امین هاشمی فرد افزود: حالا هم به همین دلیل به نتیجه گرفتن در مقابل بادران امیدوار هستیم. چون بادران تیم خوبیست که فوتبال بازی می کند و حالا هم شانس صعود به لیگ برتر را دارد. آنها برای پیروزی به میدان می آیند و ما هم نیاز مبرم به کسب هر سه امتیاز داریم، بنابراین می توان به کسب پیروزی امیدوار بود.

وی گفت: امیدوارم تیم هایی که شرایط جدول برایشان حساس نیست، شانسی برای صعود ندارند و خطر سقوط هم تهدیدشان نمی کند، بیایند و این چند هفته آخر را جوانمردانه و با تمام قوا به میدان بروند. به عنوان مثال در همین هفته، تیم های پارس جنوبی جم و ملوان بندرانزلی که حساسیت جدولی ندارند، با تیم های رقیب ما در راه سقوط بازی دارند و نتایجشان در سرنوشت ما تاثیرگذار است. امیدواریم تیم های تحت هدایت آقایان محمد نصرتی و مازیار زارع که هر دو از بازیکنان بزرگ و ملی پوش کشورمان بوده اند، با تمام قوا به میدان بروند تا در نهایت حق به حق دار برسد.

بازیکن خوزستانی قشقایی در خصوص احتمال بروز تبانی در برخی دیدارها نیز گفت: مساله تبانی چیزی نیست که بشود آن را رد کرد. تبانی قطعا بوده و هست. حتی در همین چند هفته اخیر هم مواردی به اثبات رسید اما آیا برخوردی صورت گرفت؟ وقتی برخورد قاطعی با خاطیان نشود، دوباره تکرار خواهد شد. انتظار داریم که مسئولان با شدت عمل برخورد کنند تا حق تیم ها ضایع نشود.

هاشمی فرد درباره چگونگی پیوستنش به قشقایی هم گفت: همیشه دوست داشتم برای تیم های پرهوادار بازی کنم و چنین تجربه ای را در تیم های استقلال اهواز و سردار بوکان هم داشتم. یکی از دلایل انتخاب قشقایی هم پرطرفدار بودن این تیم بود. ضمن اینکه چندسال شاگرد آقای هرمزی بوده ام و با توجه به حضور ایشان در قشقایی، دوست داشتم باز هم به این همکاری ادامه بدهم.

او فوتبال فارس و خوزستان را از جهاتی شبیه هم دانست و گفت: هر دو استان پر از استعدادهای نابی هستند که به دلیل بی توجهی مسئولان، نمی توانند آن قدرها که لیاقتش را دارند به نتیجه برسند.  خوزستان با اینکه سه تیم در لیگ برتر دارد، اما تیم هایش در حد قهرمانی نیستند و نمی توانند مثل گذشته موفق باشند. در شیراز تیم پرهوادار برق را از بین بردند و در اهواز همین کار را با استقلال انجام دادند. حالا هم از تیم هایی که وجود دارند در هر دو استان حمایت نمی شود. تیم قشقایی همچنان توسط یک شخص اداره می شود و هیچ مسئولی از آقای نجف پور حمایت نمی کند. خب این رفتارها باعث دلسردی می شود و به نفع فوتبال شهر و استان نیست.

امین هاشمی فرد درباره میزان رضایتش از عملکرد این فصل خود گفت: من در تمامی مسابقات این فصل قشقایی حاضر بوده ام و بازی با بادران تنها مسابقه ایست که به دلیل محرومیت در آن حاضر نیستم. فکر می کنم نسبت به شرایطی که داشتم، عملکردم راضی کننده بوده اما فوتبالیست هیچ گاه نباید قانع باشد و من هم سعی می کنم بیشترین تلاش را برای بهتر شدن به کار ببندم. من بهترین مدافع نیم فصل نخست شناخته شدم و با هفت گل زده، گلزن ترین مدافع لیگ محسوب می شوم.

وی ضمن تشکر از هواداران، مدیران و کادر فنی تیم قشقایی، در خصوص ادامه حضورش در این تیم گفت: در زمان نقل و انتقالات نیم فصل، پیشنهادهای زیادی از تیم های بالای جدولی لیگ یک و حتی چند تیم لیگ برتری داشتم، اما به تعهدی که به هواداران قشقایی داشتم پایبند بودم. حالا هم امیدوارم که با تثبیت جایگاه قشقایی، در پایان فصل با خاطره ای خوش از این تیم جدا شوم.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال قشقایی شیراز که در رتبه پانزدهم قرار دارد، در هفته سی و دوم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران، یکشنبه ۱۳ تیرماه از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه پارس شیراز،میزبان تیم رده دومی بادران تهران خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha