• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041308805
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار خبر داد

پتروشیمی نهاوند به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

پتروشیمی نهاوند به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

ایسنا/همدان استاندار همدان از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی نهاوند خبرداد و گفت: پتروشیمی شهرستان نهاوند به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد و پروژه دولومیت نهاوند تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید سعید شاهرخی با حضور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان نهاوند، اظهار کرد: سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان را با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و شهرستانی تدوین و تنظیم کردیم و  اقدامات بی‌بدیلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام گرفته، که تا پیش از آن سابقه ندارند.

شاهرخی با بیان اینکه طی هشت سال گذشته سه سد احداث و عملیات اجرایی دو سد دیگر از جمله سد گرین انجام گرفته است، تصریح کرد: با توجه با طرح‌ها و پروژه‌هایی که در دست اجرا هستند باید گفت استان همدان اکنون به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی هگمتانه بعد از ۱۸ سال با تلاش‌های شبانه‌روزی طی دو سال، تکمیل شد و به زودی پتروشیمی شهرستان نهاوند نیز کلنگ‌زنی خواهد شد و پروژه دولومیت نهاوند تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین مقدمات اولیه احداث کارخانه فرآوری گشنیز در نهاوند فراهم شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه جاده نهاوندبرزول و نهاوندکنگاور در دستور کار قرار خواهد گرفت و ساختمان صمصام نهاوند باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

شاهرخی مطرح کرد: در طرح تحول سلامت که از افتخارات دولت تدبیر و امید است، اقدامات موثری مانند افزایش تعداد تخت‌ها، توسعه بحث هتلینگ بیمارستان‌ها انجام گرفته است و استقرار سی.تی.اسکن در راستای تقویت زیرساخت‌های شهرستان نهاوند است و زین پس باید جهت جذب متخصصان و امکانات مربوطه تلاش شود.

شاهرخی در مراسم افتتاحیه جتمع تفریحی و توریستی فارسبان شهرستان نهاوند، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم توسعه استان، گردشگری است و توسعه بدون حضور بخش خصوصی میسر نمی‌شود.

شاهرخی تصریح کرد: در حوزه منابع طبیعی، سراب‌های شهرستان نهاوند امتیازی منحصر به فرد در استان به شمار می‌روند و سراب‌های ارزشمند شهرستان نهاوند، مصداق شمال بدون شرجی است.

وی ادامه داد: این سفره‌خانه با حدود شش میلیارد تومان اعتبار اعم از تسهیلات و آورده بخش خصوصی با اشتغالزایی ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی شنبه ۱۲ تیرماه در سفری یک روزه به شهرستان نهاوند در شورای برنامه‌ریزی استان که در این شهرستان با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس، امام جمعه شهرستان نهاوند، مدیران کل استانی، معاونین فرماندار، بخشداران و مدیران شهرستانی برگزار شد، حضور پیدا کرد.

شاهرخی در این سفر مجتمع تفریحی توریستی فارسبان را در زمینی به مساحت ۱۰هزارمتر مربع با ۹میلیارد تومان اعتبار در ساختمانی سه طبقه و ظرفیت خدمات‌دهی به ۷۰۰ نفر افتتاح کرد.

در ادامه سفر یک روزه استاندار به نهاوند، برنامه افتتاح پیاده راه سعدی شهر نهاوند به عنوان مسیری تفریحی و گردشگری، افتتاح و بهره‌برداری دستگاه سی‌.تی.اسکن زیمنس با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی ساختمان انتقال خون شهرستان نهاوند با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه از محل اهدایی خیرین برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha