• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400041309187
  • خبرنگار : 71496

تخریب ۳ دکل برق در انفجاری جدید در جنوب موصل / زخمی شدن نیروهای عراقی در حمله داعش

تخریب ۳ دکل برق در انفجاری جدید در جنوب موصل / زخمی شدن نیروهای عراقی در حمله داعش

یک مسؤول امنیتی عراق امروز (یکشنبه) از انفجاری جدید علیه سه دکل برق در جنوب شهر موصل خبر داد.

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز عراق گفت: در یک انفجار جدید که امروز علیه خط انتقال برق شرق موصل به قیاره انجام شد، سه دکل برق سقوط کردند.

منبع یاد شده گفت: انفجار در نزدیکی روستای العربید واقع در جنوب شهر موصل رخ داد.

او افزود: در حال حاضر دو خط اصلی انتقال برق در استان نینوا از کار افتاده‌اند که یکی سد موصل-القیاره و دیگری موصل-کرکوک هستند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی شرکت کل انتقال برق شمال عراق امروز در بیانیه‌ای تاکید کرد: خط انتقال برق سد موصل-القیاره با انفجار چند بمب دست‌ساز هدف یک عملیات خرابکارانه قرار گرفت که در نتیجه آن دکل شماره ۳۴۲ واژگون شده و دکل‌های شماره ۳۴۰ و ۳۴۱ نیز آسیب دیده و این خط انتقال برق در منطقه روستای العربید در نزدیکی العذبه در جنوب استان نینوا از کار افتاد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: این خط از روز شنبه به دلیل انفجار دکل شماره ۷۳ و نیز در همین خط در استان نینوا از کار افتاده است.

همچنین شفق نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه گزارش داد در حمله داعش به جنوب شرق موصل مرکز استان نینوا نیروهای ارتش عراق زخمی شدند.

به گفته این منبع، افراد مسلح داعش صبح امروز، به ایست بازرسی نیروهای پیاده نظام ۱۴ وابسته به ارتش عراق در مرزهای اداری شهر قراج در جنوب شرق موصل حمله کردند.

بعد از درگیری‌هایی با سلاح‌های مسلسل نیروهای پشتیبانی رسیدند و به تعقیب نیروهای داعش پرداختند اما یک بمب در یکی از خودروها منفجر شد که منجر به زخمی شدن سه نیروی ارتش شد. این حمله در نزدیکی روستای خازر بین استان‌های نینوا و کرکوک رخ داد.
همچنین اسکای نیوز گزارش داد، افراد ناشناس بخش‌هایی از دکل برق شمال شهر بصره را تخریب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha