• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400041309209
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بیرجند مطرح کرد:

از بروزرسانی سرفصل‌های آموزشی تا تزریق اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

از بروزرسانی سرفصل‌های آموزشی تا تزریق اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تزریق ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در دو سال اخیر خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند که این بیانگر اشتغالزایی پایدار است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۲۷۰۰ دانشجو در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند، افزود: برای تحقق کیفیت آموزشی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در دو سال اخیر به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم نامه با وزارت صمت به منظور استفاده از کارگاه‌های بخش دولتی و خصوصی برای آموزش دانشجویان خبر داد و بیان کرد: با این تفاهم نامه زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی دانشجویان بدون استخدام در دستگاه‌های دولتی فراهم می‌شود.

صالحی عمران اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته جدید توسط شورای گسترش آموزش عالی به این دانشگاه اختصاص داده شده؛ به این معنا که زمینه‌های کمی رشته‌های مختلف را ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دو اقدام عمده دیگر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است اینکه تمام سرفصل‌های دروس که از ۲۰ سال گذشته تغییر نکرده بود بروزرسانی شد که بروزرسانی سرفصل‌ها دروس زمینه‌ای برای تجهیزات جدید این کارگاه‌ها فراهم کرد.

صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مانند سایر دانشگاه‌‍‌ها نمی‌تواند تسهیلات بدهد اما تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق رشد و نوآوری و بانک کارآفرینی امید در حال امضا داریم که دانشجویان می‌توانند از این طریق از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: در سطح کشور ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که ۵۳ مورد مربوط به بانوان است و ۴۰ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند که از این طریق زمینه ورود بانوان در توسعه و رشد اقتصادی را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی امسال به استان ابلاغ می‌شود تا بتوان کارگاه‌ها را توسعه و بروزرسانی کرد، افزود: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان کشورهای دیگر مهارتی هستند که در این زمینه ما مقداری عقب هستیم و هنوز خانواده‌ها و حتی آموزش و پرورش آموزش‌های نظری و تجربی را در اولویت تحصیل فرزندان قرار می‌دهند.

صالحی عمران با بیان اینکه اکثر کشورها سرمایه‌گذاری زیادی‌روی سیستم آموزشی از ابتدایی تا سطح عالی دارند، یادآور شد: در ۳۰ سال گذشته نسبت به کاهش آموزش‌های نظری و سوق آن به سمت آموزش‌های مهارتی اقدام ویژه شده است.

عصر امروز در شهرستان قاینات چهار هزار و ۲۵۰ متر پروژه‌های عمرانی شامل کارگاه، نمازخانه، خوابگاه دانشجویی و سالن چند منظوره افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل درامدهای ملی و اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هزینه شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha