• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041309297

تولیت آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع):

شورا به حرم‌های مطهر در شیراز توجه کند

شورا به حرم‌های مطهر در شیراز توجه کند

ایسنا/فارس تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) با اشاره به وجود حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التکریم در شیراز، بر لزوم توجه بیشتر شورای ششم به این حرم‌ها و تسهیل دسترسی به آنها، تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری در دیدار با منتخبان شورای ششم شهر شیراز، گفت: کارهای بزرگ اگر با اخلاص همراه باشد برکت پیدا می‌کند اگر دور از اخلاص باشد نتیجه و برکتی ندارد، کارتان را خالص کنید همان گونه که شهدا برای خدا خالص بودند. کاری که از روی اخلاص باشد خداوند برکت می‌دهد حتی اگر اشتباه هم کنیم به خاطر اخلاص کار ارزش پیدا می‌کند. 

دبیر جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات زمان رقابت و اکنون زمان وحدت است، امروز باید با رفاقت دست به دست هم دهید. 

طاهری با بیان اینکه شیراز را مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت در ایران نامیدند و سومین حرم ملزوماتی می‌خواهد، بیان کرد: در مسئولان شورا و شهرداری کنونی این نگاه است که همه چیز و رفاه باید به سمت غرب شیراز برود اما انتظار از شورای ششم است که ثقل همه چیز را که رهبری فرمودند حرم مطهر شاهچراغ است، شما برگردانید.

وی ادامه داد  راه‌های دسترسی به حرم و اطراف حرم‌های مطهر باید مورد توجه باشد، انواع و اقسام مفاسد در این منطقه است باید به این موضوع فکر کرد باید شما برای این امر کاری ماندگار کنید که تا سال‌ها عنوان شود حرم‌ها را شما زنده کردید. 

طاهری با اشاره به اینکه شورای کنونی به طرح ۵۷ هکتاری که می‌توانست زمینه را برای سامان دادن اطراف حرم‌ها فراهم می‌کرد، گفت: انتظار از شورای ششم اینست که در این زمینه ورود کند. این را بدانید هر وقت در عمل حق اهل بیت را ادا کردید آنها هم توفیقات شما را روز به روز بیشتر می‌کنند من نمی‌گویم که کل بودجه فرهنگی را اینجا بیاورید، اما اولویت حرم‌ها باشد. اطراف حرم‌ها را سامان داده و این منطقه را از جرم‌ها و مفاسد پاک کنید. 

وی با انتقاد نسبت به هزینه‌های انجام شده برای کف سازی خیابان ارم، این اقدام را بی عدالتی دانست و گفت: کیلویی تصمیم گرفتن برای شهر کاربرد ندارد، باید روی برنامه‌ها تصمیم‌گیری شود، معضلات شهر خیلی زیاد است که شما باید کمک کنید تا برطرف شود.

طاهری بر لزوم استفاده از نظرات دیگران توسط اعضای شورای شهر شیراز، تاکید و اضافه کرد: شورای شهر تحت تاثیر برخی از سخنان قرار نگیرد، برای انتخاب شهردار به عمق شیراز نگاه کنید کسی را انتخاب کنید که بتواند معضلات این شهر را برطرف کند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در این شهر گفت: فقط شورا نیست که باید زمینه فراهم کند بلکه دیگر دستگاه‌ها هم باید موانع را برطرف کنند، سرمایه‌گذاران بومی به دیگر استان‌ها و شهرها رفتند، به دلیل نوع نگاه و موانعی که ایجاد شده است، شورا باید زمینه را فراهم کند و نگاه امنیتی که به سرمایه‌گذار وجود دارد باید کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha