• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041409650
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندارد به دنبال تبدیل فرآیند به برندینگ است

استاندارد به دنبال تبدیل فرآیند به برندینگ است

ایسنا/همدان مدیرکل اداره‌کل استاندارد استان همدان گفت: اداره استاندارد به عنوان یک دستگاه خدمات‌رسان در حوزه نظام استانداردسازی و برخورد این دستگاه کمک کننده است چراکه در نهایت فرآیند به برندینگ، استانداردسازی و جلب رضایت مصرف کننده تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد مددی در حاشیه بازدید از مجموعه صنایع غذایی پاد همدان بیان کرد: در سطح استان همدان بیش از ۷۰۰ واحد فراورده‌های گوشتی وجود دارد که برنامه نظارتی روی این واحدها انجام می‌شود که در قالب سرکشی به این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که آنها را رصد می‌کنیم اما نقض قانون به صورت صفر و صد در واحدهای فرآورده‌های گوشتی‌ نیست و در جاهایی عالی و در جاهایی به فراخور صنعت کم و کاستی‌هایی دارند که ممکن است ناشی از نبود امکانات، عدم دانش فنی و عدم صلاحیت مناسب است.

مددی با بیان اینکه این شرایط در مورد دیگر صنایع تولیدی نیز صدق می‌کند، تصریح کرد: ممکن است در مواردی شرایط خوب باشد و در جاهایی نیز نوساناتی باشد بنابراین نقض قانون در مورد همه واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی مطرح کرد: اداره استاندارد به عنوان یک دستگاه خدمات‌رسان در حوزه نظام استانداردسازی و برخورد کمک کننده است چراکه در نهایت فرآیند به برندینگ، استانداردسازی و جلب رضایت مصرف کننده تبدیل می‌شود.

اداره استاندارد به دنبال کمک‌رسانی، پشتیبانی، هموارسازی مسیر و مانع‌زدایی است

مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: در هر شرایط برخورد و کمک اداره استاندارد کمک‌رسانی، پشتیبانی، هموارسازی مسیر و مانع‌زدایی است چراکه هیچ‌ واحدی به دنبال این نیست که اعتماد مردم را در بالاترین سطح نداشته باشد. 

مددی با بیان اینکه اداره استاندارد در کنار تولیدکنندگان است تا واحدها بتوانند به بهترین نحو کار خود را ادامه دهند، گفت: مجموعه صنایع غذایی پاد یکی از موفق‌ترین و بهترین واحدهای تولیدی استان همدان است.

وی اضافه کرد: روند کار این مجموعه درست است و تولیدات آنها ارزش غذایی بالایی دارد و با توجه به حرف و حدیث‌هایی که در مورد واحدهای فرآورده‌های گوشتی وجود دارد نیاز است مردم با روند کار این واحدهای موفق آشنا شوند.

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی پاد همدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه مشکلاتی سر راه تولید کنندگان وجود دارد، افزود: در طول ۴۲ سالی که در این حرفه هستم سعی کرده‌ام قانونمند کار کنم و تا جایی که امکان داشته طبق قانون عمل کرده‌یم اما متأسفانه گاهی اوقات کار از دست ما خارج است.

راه برای تولیدکنندگان هموار نیست

امیر رخشانی ادامه داد: در بعضی از مواقع مسائلی پیش می‌آید که توان تولیدکننده را می‌گیرد بنابراین باید راه هموار شود، به عنوان مثال وقتی تولیدکننده می‌خواهد کار مثبت انجام دهد و فقط از سوی ادارات سنگ‌انداری می‌شود توانی برای ادامه کار باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: تولید کننده فقط می‌خواهد تولید داشته باشد بنابراین باید موانع از سر راهش برداشته شود اما متأسفانه به جای تشویق کردن موانع جلوی پایش می‌اندازند و این باعث می‌شود توایدکننده توان ادامه کار را نداشته باشد.

رخشانی یادآور شد: زمانی که کسی می‌خواهد در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کلانی انجام دهد دستگاه‌ها باید کمکش کنند و کارش را راه بیندازند نه اینکه به هر دلیلی مانع تراشی کنند. 

وی در ادامه بیان کرد: مجموعه صنایع غذایی پاد وظیفه‌ای انسانی دارد و طبق وجدان خود عمل می‌کند، وقتی کسی می‌خواهد از تولیدات ما استفاده کند باید با خیال راحت این کار را بکند و ما هم به خاطر سوء استفاده‌های شخصی، سلامت مردم را به خطر نمی‌اندازیم.

مردم هر محصولی را استفاده نکنند

مدیرعامل مجموعه صنایع غذایی پاد همدان مطرح کرد: دولت باید به این نکته توجه داشته باشد که مردم هر محصولی را استفاده نکنند زیرا هر محصولی که ارزان است با کیفیت نیست. 

رخشانی با بیان اینکه در حال حاضر تهیه مواد بسیار سخت است، گفت: نگه داشتن و یکنواخت بودن مواد هم از دیگر مشکلات این حوزه است، همچنین کیفیت برای مجموعه فوق در اولویت است و به همین دلیل قیمت محصولات هم بالا است.

مجموعه صنایع غذایی پاد ۷۰ درصد نیاز استان را تأمین می‌کند

وی با اشاره به اینکه مجموعه صنایع غذایی پاد همدان ۷۰ درصد نیاز استان را تأمین می‌کند، اضافه کرد: محتویات داخل محصول برای این مجموعه بسیار اهمیت دارد به عنوان نمونه در تولیدات مجموعه از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و ادویه‌های طبیعی مورد استفاده است و همین موارد باعث افزایش قیمت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha