• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400041410063
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در ۱۴ رشته 

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در ۱۴ رشته 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات و سختی‌های ناشی از بیماری کرونا خوشحالیم که توانستیم مشعل فروزان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان را روشن نگه داریم، اظهار کرد: این مسابقات چراغ راه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی و دینی در سطح کشور است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی، درباره نحوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی همچنین ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور برگزار می شود.

وی افزود: بخش دانش آموزی مسابقات در ۱۴ رشته قرآن، عترت و نماز برگزار می شود که سرفصل های کاملاً متنوعی دارد و به نظرم با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، توانستیم سبد متنوعی از فعالیت های قرآنی را متناسب با استعدادهای دانش آموزان مهیا و همچنین رشته هایی را برای توانمند سازی معلمان عزیز سراسر کشور، طراحی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه دانش آموزی رشته های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام ، انشای نماز، قرائت، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، مداحی و اذان از مهم ترین رشته هایی است که برای دانش آموزان پسر و دختر برگزار کرده ایم. که این مسابقات برای فرهنگیان فقط در ۵ رشته برگزار می شود که شامل قرائت، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، نهج البلاغه و روش تدریس احکام است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین زمینه ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان، مسابقات قرآن، عترت و نماز است. برگزاری مسابقات زمینه ای است تا بتوانیم حس انس و الفت دانش آموزان را در حوزه دین و قرآن پیوند بزنیم و بتوانیم باورها و اعتقادات آن ها را توسعه و تعمیق ببخشیم.

کاظمی افزود: فعالیت های تربیتی قرآنی می تواند به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و ایجاد آرامش روحی و روانی آن ها کمک شایانی داشته باشد و می تواند به سلامت زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همه ابعاد زندگی را ارتقا دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نکته دیگر شکوفاشدن استعدادهای دانش آموزان در عرصه های قرآنی و دینی است و برنامه ریزی های انجام شده متناسب با استعدادهای دانش آموزان، موجب جذب حداکثری دانش آموزان برای حضور در مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

میزبانی دو استان خراسان رضوی و سمنان از مسابقات قرآن، عترت و نماز ۱۴۰۰

وی گفت: امسال این مسابقات به میزبانی ۲ استان برگزار می شود که در «بخش آوایی» دانش آموزان و فرهنگیان، استان خراسان رضوی، میزبان مسابقات است

کاظمی تصریح کرد: همچنین بخش پژوهشی مسابقات دانش آموزان به میزبانی استان سمنان برگزار می شود و استان سمنان از استان هایی است که زمینه قرآنی در آنجا به خوبی دنبال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به زیست بوم جدید و استفاده از فضای مجازی محدودیت هایی ایجاد کرده است، اما همواره تلاش می کنیم تا مسابقات و مسیر مسابقات را زنده نگاه داریم و با وجود همه مشکلات، در بخش های مختلف با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام گرفته، توانستیم  این مسابقات را در«بستر فضای مجازی»، به نحو مطلوب و شایسته برگزار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بزرگ ترین رخداد های فرهنگی در حوزه قرآن، عترت و نماز است که در دو بخش «فرهنگیان» و «دانش آموزان» در همه دوره های تحصیلی و البته بخش «بین الملل» که معمولاً دوسالانه است، برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha