• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400041410088
  • خبرنگار : 30165

ارتقای ضریب تاثیر مجله بین‌المللی "مکانیک سیالات کاربردی"

ارتقای ضریب تاثیر مجله بین‌المللی "مکانیک سیالات کاربردی"

در آخرین گزارش منتشر شده توسط پایگاه بین المللی web of science journal list (wos) ، ضریب تأثیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) دانشگاه صنعتی اصفهان، از ۰.۶۸۹ در سال ۲۰۱۹ با بیش از دو برابر افزایش به ۱.۴۰۵ در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

به گزارش ایسنا، سردبیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان (JAFM) با اعلام این خبر گفت: در آخرین گزارش پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus) ، به‌جز افزایش دوبرابری ضریب تأثیر این مجله، چارک کیفی این نشریه نیز در دو زیرگروه از حوزه مهندسی شامل؛ "مهندسی مکانیک" و " مکانیک مواد" و نیز در زیر گروه "فیزیک ماده چگال" در حوزه فیزیک و ستاره شناسی به Q2 ارتقا پیدا کرده است.

دکتر احمدرضا پیشه ور درخصوص میزان مقالات منتشره در این مجله افزود: سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مقاله برای انتشار به این نشریه ارسال می شود که از این تعداد ۱۵۰ مقاله دریافتی از سراسر دنیا از جمله قاره های امریکا، اروپا، افریقا و آسیا و صرفاً بر مبنای استانداردهای علمی در این مجله معتبر بین المللی منتشر می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ۲۳ تن از دانشمندان سرشناس دنیا عضو هیئت تحریریه این نشریه معتبر بین المللی هستند، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشمند از سراسر دنیا نیز در بررسی و داوری مقالات این نشریه همکاری می‌کنند.

وی در پایان افزود: کلیه فرآیندهای دریافت مقاله، داوری و اعلام نتایج این مجله به صورت اینترنتی بوده و در نهایت مجله در دو قالب اینترنتی و چاپ فیزیکی منتشر می شود. 

نشریه بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) ازسال ۱۳۸۴ با تأکید برتحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری در حوزه مهندسی مکانیک سیالات فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۱ در لیست مجلات نمایه ISI قرار گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، این نشریه معتبر بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۹۹ نیز موفق به کسب عنوان مجله برتر ISI از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha