• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041410167
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح سایت موزه همدان در مردادماه / آغاز به کار فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان

افتتاح سایت موزه همدان در مردادماه / آغاز به کار فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان

ایسنا/همدان شهردار همدان از افتتاح سایت موزه همدان در مردادماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس صوفی دوشنبه ۱۴ تیرماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از برخی از پروژه‌های عمرانی شهر همدان بیان کرد: کار عمرانی سایت موزه همدان رو به اتمام است و در نیمه دوم مردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مطرح کرد: سایت موزه میدان امام(ره) اولین سایت موزه ایران است و به جهت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم‌نظیرترین فضاها در جهان به شمار می‌آید.

هزینه ۱۱ میلیارد تومانی شهرداری برای سایت موزه همدان

صوفی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان از منابع شهرداری برای این طرح هزینه شده است، تصریح کرد: با ساماندهی بازار همدان از میدان باباطاهر تا میدان آرامگاه بوعلی، این مسیر به مسیر گردشگری تبدیل خواهد شد.

شهردار همدان اظهار کرد: عملیات نماکاری سایت موزه در حال انجام است و آب‌نمای نواری نیز در محل، اجرا خواهد شد، همچنین پس از پایان کار اداره میراث فرهنگی آثار به دست آمده را به محل سایت موزه باز می‌گرداند.

این مقام مسئول ادامه داد: گرمایش از کف در رمپ‌های موجود در محل سایت موزه انجام می‌شود تا در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم، علاوه بر این درخت‌های چند ساله برای میدان امام (ره) در نظر گرفته شده که به زودی کاشته می‌شود.
 
بهره‌برداری فاز دوم پارک ارم تا شهریور ماه

وی در جریان بازدید خبرنگاران از فاز دوم پارک ارم مطرح کرد: در فاز دوم پارک ارم یک آب‌نما و مخزن دو هزار متر مکعبی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه پیش‌بینی شده و پنج میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است و تا شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

صوفی با اشاره به اینکه طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده یکی دیگر از طرح‌های شهرداری است، افزود: با اجرای این طرح مسیر میدان قائم به میدان پژوهش تعریض می‌شود و ۳۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

شهردار همدان با اعلام اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر سه سال زمان می‌برد و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد، گفت: عملیات تعریض بلوار ارتش برای ساماندهی ورودی شهر همدان به طور جدی آغاز شده و تلاش می‌کنیم ورودی‌های مناسبی درخور شأن همدان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌ها هستیم، تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای پوشش، دیواره‌چینی و آسفالت بلوار قدر هزینه شده است.

صوفی ادامه داد: این طرح با تلاش شهرداری منطقه سه همدان در حال اجراست و تلاش می‌کنیم یک محور ترافیکی در این منطقه ایجاد و منطقه خضر از بن‌بست ترافیکی خارج شود.

ایجاد پارک نواری ۶.۵ هکتاری در کوی پردیسان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرارداد راه‌اندازی یک هایپراستار در کوی پردیسان همدان منعقد شده و در حال احداث است، گفت: پارک نواری ۶.۵ هکتاری در این منطقه ایجاد خواهد شد که پس از پارک مردم دومین پارک منطقه‌ای شهر همدان است و سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان و امسال چهار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

شهردار همدان در ادامه یادآور شد: عملیات اجرایی پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان از آبان ماه سال ۹۹ آغاز شده و تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان هزینه شده است.

افتتاح فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان در پارک پرواز

صوفی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری همدان و خانه مطبوعات استان منعقد شد، فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه در پارک پرواز راه‌اندازی می‌شود تا در راهبرد اقدامات تخصصی این حوزه کمک کند.

به گزارش ایسنا، دوشنبه ۱۴ تیرماه تعدادی از خبرنگاران همدان از برخی از پروژه‌های عمرانی شهر مانند فاز دوم پارک ارم، طرح بازگشایی بلوار شهید فهمیده، طرح تعریض بلوار ارتش، سایت موزه میدان امام(ره)، طرح ترافیکی بلوار قدر، پارک ۶.۵ هکتاری کوی پردیسان و پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان بازدید کردند و در پایان این تور خبری فرهنگسرای تخصصی هنر و رسانه همدان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha