• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400041410215

یک فعال سیاسی در یزد:

طرح تعطیلی و تعمیرات صنایع بزرگ استان جایگزین قطعی‌های برق مکرر کنونی

طرح تعطیلی و تعمیرات صنایع بزرگ استان جایگزین قطعی‌های برق مکرر کنونی

ایسنا/یزد یکی از فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه در استان یزد تعطیلی ۱۱ روزه صنایع بزرگ استان و همراهی این بخش را به جای تعطیلی چند ساعته برق خانوارها و اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، پیشنهاد کرد.

«مهران فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا راجع به قطعی‌های برق یزد اظهار کرد: قطعی‌های مکرر برق در کشور و به تبع آن استان یزد موجب گلایه‌مندی بخش قابل توجهی از مردم و ایجاد مشکلات عدیده برای آنان  شده است اما شاید بتوان این معضل را با راهکاری کم‌هزینه و در پیک مصرف برق به صورت موقت، مدیریت کرده و استان را از این بحران گذراند.

وی در مورد پیشنهاد خود تصریح کرد: روزانه کمبود برق، منجر به قطع دو ساعته برق خانوارها و قطع سه ساعته برق صنعت می‌شود، اما در بخش صنعت، این قطعی برق باعث  بیکار شدن و معطل ماندن  کارگران در این بازه زمانی می‌شود.

فاطمی افزود: با احتساب سه ساعت قطعی برق ماهانه، کارگران ۹۰ ساعت بیکار می‌شوند که این میزان در مجموع معادل ۱۱ روز کاری را در برمی‌گیرد، ضمن این که قطع و وصل شدن مکرر برق استهلاک خط تولید را به شدت افزایش می‌دهد.

وی پیشنهاد داد: در این موعد، صنایع بزرگ پر مصرف، طبق یک برنامه زمانبندی در طول یکی دو ماه آتی  به نوبت به مدت یک هفته تعطیل شوند و کارگران به مرخصی بروند و مازاد برق باقیمانده به خانوارها اختصاص یابد تا هیچگونه قطعی برق را در سطح خانه‌ها و اماکن خدمات عمومی مانند بیمارستان‌ها نداشته باشیم.

این فعال سیاسی با بیان این که تعطیلی مورد نظر باید برای صنایع پرمصرفی همچون کارخانه‌های بزرگ فولادی استان اعمال شود، گفت: در این بازه زمانی علاوه بر اینکه استهلاک ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی حذف می‌شود، فرصتی برای صنعتگران و کارخانه داران به وجود می‌آید تا تعمیرات اساسی واحد خود را که نیاز به تعطیلی کامل مجموعه دارد، دنبال کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه صنایع کم مصرف، تعطیل نخواهند شد چرا که در حال حاضر، قطعی برق برای صنایع خرد و کلان بالسویه اعمال می‌شود.

فاطمی به همراهی و خدمات شایسته و مثال زدنی ارباب صنایع استان در بحران‌های مختلف کشور و در مسائل مهمی چون کرونا اشاره کرد و گفت: این مدیریت و همراهی می‌تواند مشکل استان را حل و فصل کرده و از مشکل خانوارها خصوصا افراد کرونایی و در بستر و همچنین بیمارستان‌ها بکاهد، از طرفی هزینه و فایده نهایی هم در مقایسه با وضعیت فعلی قطعی برق برای صنعت قابل قبول‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha